Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/3199
Title: Репутація, авторитет, престиж, імідж як складові професійного статусу вчителя
Other Titles: Reputation, credibility, prestige, image of the professional status of teachers
Authors: Васильєва, С. О.
Vasylieva, S. O.
Issue Date: 2014
Publisher: Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського»
Citation: Васильєва С. О. Репутація, авторитет, престиж, імідж як складові професійного статусу вчителя / С. О. Васильєва //Науковий вісник Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського : зб. наук. пр. — 2014. — № 3-4. — С. 146-152.
Abstract: В статье проанализированы термины «репутация», «авторитет», «престиж», «имидж». Выявлены их общие и отличительные черты. Общим для этих понятий является то, что они зависят от профессионализма, нравственных качеств личности учителя. К особенностям можно отнести цель и результат формирования этих понятий. The article analyzes the term «reputation», «authority», «prestige», «image». Their common and distinctive features are identified. Common to these concepts is that they depend on the professionalism and moral qualities of the individual teacher. The special features include the purpose and result of the formation of these concepts.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/3199
Appears in Collections:2014

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
24.pdf528.63 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.