Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/2578
Title: Методика формування музично-виконавського самоконтролю майбутніх учителів музики в процесі навчання гри на фортепіано
Other Titles: Methodology of formation of future music teachers’ musical-performing self-control in the process of learning piano playing
Authors: Грінченко, Алла Миколаївна
Grinchenko, Alla Mykolaivna
Keywords: методика
формування
музично-виконавський самоконтроль
майбутні учителі музики
процес навчання гри на фортепіано
methodology
self-control
musical-performing self-control
future music teachers
process of learning piano playing
Issue Date: 2018
Publisher: Сумський державний педагогічний університет імені А. С. Макаренка
Citation: Грінченко А. М. Методика формування музично-виконавського самоконтролю майбутніх учителів музики в процесі навчання гри на фортепіано : дис. ... канд. пед. наук : 13.00.02 / Алла Миколаївна Грінченко; наук. кер. О. Є. Реброва; ДЗ «Сумський державний педагогічний університет імені А. С. Макаренка». – Суми, 2018. – 278 с.
Abstract: Дисертація є комплексним дослідженням проблеми формування музично-виконавського самоконтролю майбутніх учителів музики в процесі навчання гри на фортепіано. Розкрито механізми функціонування самоконтролю як міждисциплінарного феномену. Визначено сутність та компонентну структуру музично-виконавського самоконтролю в проекції навчання гри на фортепіано майбутніх учителів музики. Розроблено методику формування музично-виконавського самоконтролю майбутніх учителів музики в процесі навчання гри на фортепіано. Визначено критерії, показники та рівні сформованості музично-виконавського самоконтролю майбутніх учителів музики в процесі навчання гри на фортепіано. Експериментально перевірено ефективність методики формування музично-виконавського самоконтролю майбутніх учителів музики в процесі навчання гри на фортепіано . The thesis is a comprehensive study of the problem of formation of future music teachers’ musical-performing self-control in the process of learning piano playing. The essence of the phenomenon of self-control and the concept of “musical-performing self-control” is revealed in the dissertation. It is proved that functioning of self-control depends on the psycho-physiological and cognitive processes of the individual. The essence of the concept of “musical-performing self-control” is determined, in the research it is a conscious, dynamic process, which develops on the basis of natural inclinations and psychological features of a musician-performer, and synthesizes concentration of musical hearing, attention, will, aimed at critical evaluation and correction of his own musical performance of the work concerning its correspondence to the imaginary standard and the intended performing interpretation.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/2578
Appears in Collections:Дисертації

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
dis Грінченко (1).pdf1.67 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.