Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/24371| Назва: | Artificial intelligence in the development of university competencies: risks, opportunities and the institutional ethical framework |
| Інші назви: | Штучний інтелект у розвитку університетських компетенцій: ризики, можливості та інституційна етична база |
| Автори: | Rusnac, Svetlana |
| Ключові слова: | artificial intelligence higher education digital transformation generative models academic integrity ethical framework digital literacy innovation штучний інтелект вища освіта цифрова трансформація генеративні моделі академічна доброчесність етичні рамки цифрова грамотність інновації |
| Дата публікації: | 2025 |
| Видавництво: | Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського» |
| Бібліографічний опис: | Rusnac S. Artificial intelligence in the development of university competencies: risks, opportunities and the institutional ethical framework / S. Rusnac // Управління та інновації в освіті: досвід, проблеми та перспективи: збірник матеріалів міжнар. наук.-практ. конференції (м. Одеса 21 листоп. 2025 р.). - Одеса: ПНПУ імені К. Д. Ушинського, 2025. – С. 76-79. |
| Короткий огляд (реферат): | Digital transformation has become one of the key strategic directions in contemporary higher education, reshaping curricular processes, teaching practices, and assessment methods. In this context, the integration of artificial intelligence (AI)—particularly generative models—has become essential for the modernization of universities and their adaptation to a rapidly evolving academic and socio-professional environment [4]. AI provides new possibilities for supporting educational processes, yet its uncontrolled use may generate significant risks, such as cognitive dependence, the erosion of academic authenticity, or the amplification of algorithmic bias [2]. Цифрова трансформація стала одним із ключових стратегічних напрямків у сучасній вищій освіті, змінюючи навчальні процеси, методи викладання та методи оцінювання. У цьому контексті інтеграція штучного інтелекту (ШІ), зокрема генеративних моделей, стала важливою для модернізації університетів та їхньої адаптації до швидкозмінного академічного та соціально-професійного середовища [4]. ШІ надає нові можливості для підтримки освітніх процесів, проте його неконтрольоване використання може створювати значні ризики, такі як когнітивна залежність, ерозія академічної автентичності або посилення алгоритмічної упередженості [2]. |
| URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/24371 |
| Розташовується у зібраннях: | Управління та інновації в освіті: досвід, проблеми та перспективи (2025) |
Файли цього матеріалу:
| Файл | Опис | Розмір | Формат | |
|---|---|---|---|---|
| Rusnac.pdf | 791.62 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.