Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/23976
Назва: Сучасні підходи до нейрореабілітації сенсорних порушень у дітей з розладами аутистичного спектра
Автори: Венгер, Ганна Сергіївна
Venger, Hanna
Дуднік, А. О.
Ключові слова: сенсорна фрагментарність
нейрокорекція сенсорних порушень
сенсорна інтеграція
музикотерапія
Дата публікації: 2025
Видавництво: Київ : ГО «МНГ"
Бібліографічний опис: Венгер Г. С. Сучасні підходи до нейрореабілітації сенсорних порушень у дітей з розладами аутистичного спектра / Г. С. Венгер, А. О. Дуднік // Клінічна психологія та психотерапія у дзеркалі сучасності. I Міжнародна науково-практична конференція, 24-25 жовтня 2025, Україна, Київ : зб. матеріалів / Ф-т психол. Каф. психодіаг. та клініч. псих. Київ. нац. ун-ту ім. Т. Шевченка. – Київ : ГО «МНГ», 2025. – С. 303–306.
Короткий огляд (реферат): Актуальність проблеми сенсорних порушень у дітей з розладами аутистичного спектра (далі – РАС) визначається тим, що понад 80% дітей цієї категорії мають виражені труднощі з обробкою сенсорних стимулів (Tomchek & Dunn, 2007; Pfeiffer et al., 2011). Вони можуть проявлятися у вигляді гіперчутливості до звуків, світла, дотику чи смакових подразників, або ж, навпаки, у формі гіпочутливості, коли дитина потребує надмірної кількості стимуляції для формування адекватної реакції. Окремим феноменом є сенсорна фрагментарність, що полягає у вибірковому реагуванні лише на певні подразники, а також труднощі інтеграції відчуттів із різних модальностей, які суттєво ускладнюють узгодження рухових, когнітивних та емоційних процесів. Емпіричні дослідження демонструють ефективність такої багатовекторної корекційної роботи, оскільки вона сприяє формуванню адаптивних навичок, підвищенню рівня саморегуляції, розвитку соціальної компетентності та покращенню якості життя дітей з РАС. Водночас індивідуалізація програм та їх впровадження на основі сучасних наукових досліджень відкривають перспективи подальшого вдосконалення корекційно- реабілітаційної практики у сфері дитячої нейропсихології та спеціальної педагогіки.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/23976
Розташовується у зібраннях:Кафедра клінічної психології та психічного здоров'я

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Venger H..pdf2.43 MBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.