Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/23421
Назва: STEAM Education as a Tool for Shaping National Competence in Contemporary Ukrainian Society: preprint
Інші назви: STEAM-освіта як інструмент формування національної компетентності в сучасному українському суспільстві
Автори: Петінова, Оксана Борисівна
Petinova, Oksana Borysivna
Tkachenko, Kateryna
Ткаченко, Катерина Валеріївна
Ключові слова: Homo Digital
national competence
civic competence
national education
education
scientific knowledge
categorical apparatus
philosophy of education
social institutions
socialization
modern Ukrainian society
philosophical and educational construct
educational and cultural space
national culture
STEAM+C
project presentation
national identity
STEAM education
media art projects
sociocultural practices
motion capture technologies
STEAM design
VR exhibitions
sound design
digital design
algorithmic modeling
національна компетентність
громадянська компетентність
національна освіта
наукове знання
категоріальний апарат
філософія освіти
соціальні інститути
соціалізація
сучасне українське суспільство
філософсько-освітній конструкт
освітньо-культурний простір
національна культура
національна ідентичність
STEAM-освіта
медіа-арт-проекти
соціокультурні практики
технології захоплення руху
VR-виставки
звуковий дизайн
цифровий дизайн
алгоритмічне моделювання
проектне навчання (PBL)
STEAM-дизайн
STEAM+C
презентація проекту
Дата публікації: 2025
Видавництво: Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського"
Бібліографічний опис: Petinova О. STEAM Education as a Tool for Shaping National Competence in Contemporary Ukrainian Society: preprint / О. Petinova, К. Tkachenko . - Оdessa : Тhe State Institution «South Ukrainian National Pedagogical University after K. D. Ushynsky», 2025. - 24 р.
Короткий огляд (реферат): In the context of Ukraine's struggle for statehood, cultural sovereignty, and subjectivity on the world stage, the category of national competence acquires fundamental significance in the philosophy of education. The article substantiates the need to introduce this category into the philosophical and educational discourse as an integrative construct that reflects the axiological, ontological, gnoseological, and praxeological dimensions of personal development in national and cultural coordinates. STEAM education is analyzed as an innovative tool for shaping national competence in the context of postcolonial deconstruction and digital modernization of Ukrainian society. The emphasis is on the educational potential of interdisciplinary STEAM projects, including media art, VR exhibitions, sound and digital design, algorithmic modeling, project-based learning (PBL), etc. These technologies contribute to the formation of a value-oriented national identity through symbolic, emotionally rich, and socially engaged learning. National competence is understood as a meta-paradigmatic category of contemporary philosophy of education that serves as a response to the challenges of war, colonial heritage, and globalization. У контексті боротьби України за державність, культурний суверенітет та суб'єктність на світовій арені категорія національної компетентності набуває фундаментального значення у філософії освіти. У статті обґрунтовується необхідність введення цієї категорії у філософсько-освітній дискурс як інтегративного конструкту, що відображає аксіологічні, онтологічні, гносеологічні та праксеологічні виміри особистісного розвитку в національно-культурних координатах. STEAM-освіта аналізується як інноваційний інструмент формування національної компетентності в контексті постколоніальної деконструкції та цифрової модернізації українського суспільства. Акцент робиться на освітньому потенціалі міждисциплінарних STEAM-проектів, включаючи медіа-мистецтво, VR-виставки, звуковий та цифровий дизайн, алгоритмічне моделювання, проектне навчання (PBL) тощо. Ці технології сприяють формуванню ціннісно-орієнтованої національної ідентичності через символічне, емоційно насичене та соціально залучене навчання. Національна компетентність розуміється як метапарадигматична категорія сучасної філософії освіти, що слугує відповіддю на виклики війни, колоніальної спадщини та глобалізації.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/23421
Розташовується у зібраннях:Кафедра філософії, соціології та менеджменту соціокультурної діяльності

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
STEAM Education as a Tool.pdf777.93 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.