Please use this identifier to cite or link to this item:
                
    
    http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/22890| Title: | Методологічні аспекти формування художньо-виконавської емотивності майбутніх викладачів фортепіано | 
| Other Titles: | Methodological aspects of forming artistic-performing emotivity of future piano teachers | 
| Authors: | Чжен Ланьюе | 
| Keywords: | емоція художня емоція емотивність художньо-виконавська емотивність викладач фортепіано фортепіанна підготовки методологічний підхід екзистенційний підхід герменевтичний підхід полікомунікативний підхід евристичний підхід Emotion artistic emotion emotivity piano teacher piano training artistic-performing emotivity methodological approach existential approach hermeneutic approach polycommunicative approach heuristic approach  | 
| Issue Date: | 2025 | 
| Publisher: | Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К.Д. Ушинського» | 
| Citation: | Чжен Ланьюе. Методологічні аспекти формування художньо-виконавської емотивності майбутніх викладачів фортепіано / Чжен Ланьюе // Південноукраїнські мистецькі студії. Науковий журнал. – 2025. – №1. – С. 56-61. | 
| Abstract: | У статті репрезентовано результати дослідження проблеми емотивності в кон- тексті музично-виконавської та мистецько-освітньої діяльності майбутніх викла- дачів фортепіано. Художньо-виконавська емотивність розкривається в роботі як інтегральний багатоаспектний феномен, що відображає здатність студента- музиканта до усвідомленої, художньо виразної, концептуально осмисленої та пере- конливої трансляції емоційно-образного змісту музичного твору засобами музично- виконавської та вербально-педагогічної репрезентації. The article presents the results of a study on the issue of emotivity in the context of musical performance and artistic-educational activities of future piano teachers. Artistic-performing emotivity is revealed in the study as an integral, multidimensional phenomenon that reflects the ability of a student-musician to consciously, artistically express, conceptually comprehend, and convincingly convey the emotional and figurative content of a musical piece through musical performance and verbal-pedagogical representation. The aim of the article is to define and substantiate scientific- methodological approaches and artistic-pedagogical principles for the formation of artistic-performing emotivity in future piano teachers. The research methodology is based on the principles of scientific systematization and integrativity. The study employs methods of scientific analysis, generalization, modeling, and extrapolation. | 
| URI: | http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/22890 | 
| Appears in Collections: | №1   (2025) | 
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.