Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/22890
Title: Методологічні аспекти формування художньо-виконавської емотивності майбутніх викладачів фортепіано
Other Titles: Methodological aspects of forming artistic-performing emotivity of future piano teachers
Authors: Чжен Ланьюе
Keywords: емоція
художня емоція
емотивність
художньо-виконавська емотивність
викладач фортепіано
фортепіанна підготовки
методологічний підхід
екзистенційний підхід
герменевтичний підхід
полікомунікативний підхід
евристичний підхід
Emotion
artistic emotion
emotivity
piano teacher
piano training
artistic-performing emotivity
methodological approach
existential approach
hermeneutic approach
polycommunicative approach
heuristic approach
Issue Date: 2025
Publisher: Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К.Д. Ушинського»
Citation: Чжен Ланьюе. Методологічні аспекти формування художньо-виконавської емотивності майбутніх викладачів фортепіано / Чжен Ланьюе // Південноукраїнські мистецькі студії. Науковий журнал. – 2025. – №1. – С. 56-61.
Abstract: У статті репрезентовано результати дослідження проблеми емотивності в кон- тексті музично-виконавської та мистецько-освітньої діяльності майбутніх викла- дачів фортепіано. Художньо-виконавська емотивність розкривається в роботі як інтегральний багатоаспектний феномен, що відображає здатність студента- музиканта до усвідомленої, художньо виразної, концептуально осмисленої та пере- конливої трансляції емоційно-образного змісту музичного твору засобами музично- виконавської та вербально-педагогічної репрезентації. The article presents the results of a study on the issue of emotivity in the context of musical performance and artistic-educational activities of future piano teachers. Artistic-performing emotivity is revealed in the study as an integral, multidimensional phenomenon that reflects the ability of a student-musician to consciously, artistically express, conceptually comprehend, and convincingly convey the emotional and figurative content of a musical piece through musical performance and verbal-pedagogical representation. The aim of the article is to define and substantiate scientific- methodological approaches and artistic-pedagogical principles for the formation of artistic-performing emotivity in future piano teachers. The research methodology is based on the principles of scientific systematization and integrativity. The study employs methods of scientific analysis, generalization, modeling, and extrapolation.
URI: http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/22890
Appears in Collections:№1 (2025)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
12.pdf206.62 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.