Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/22890
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorЧжен Ланьюе-
dc.date.accessioned2025-07-16T10:09:22Z-
dc.date.available2025-07-16T10:09:22Z-
dc.date.issued2025-
dc.identifier.citationЧжен Ланьюе. Методологічні аспекти формування художньо-виконавської емотивності майбутніх викладачів фортепіано / Чжен Ланьюе // Південноукраїнські мистецькі студії. Науковий журнал. – 2025. – №1. – С. 56-61.uk
dc.identifier.urihttp://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/22890-
dc.description.abstractУ статті репрезентовано результати дослідження проблеми емотивності в кон- тексті музично-виконавської та мистецько-освітньої діяльності майбутніх викла- дачів фортепіано. Художньо-виконавська емотивність розкривається в роботі як інтегральний багатоаспектний феномен, що відображає здатність студента- музиканта до усвідомленої, художньо виразної, концептуально осмисленої та пере- конливої трансляції емоційно-образного змісту музичного твору засобами музично- виконавської та вербально-педагогічної репрезентації. The article presents the results of a study on the issue of emotivity in the context of musical performance and artistic-educational activities of future piano teachers. Artistic-performing emotivity is revealed in the study as an integral, multidimensional phenomenon that reflects the ability of a student-musician to consciously, artistically express, conceptually comprehend, and convincingly convey the emotional and figurative content of a musical piece through musical performance and verbal-pedagogical representation. The aim of the article is to define and substantiate scientific- methodological approaches and artistic-pedagogical principles for the formation of artistic-performing emotivity in future piano teachers. The research methodology is based on the principles of scientific systematization and integrativity. The study employs methods of scientific analysis, generalization, modeling, and extrapolation.uk
dc.language.isootheruk
dc.publisherДержавний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К.Д. Ушинського»uk
dc.subjectемоціяuk
dc.subjectхудожня емоціяuk
dc.subjectемотивністьuk
dc.subjectхудожньо-виконавська емотивністьuk
dc.subjectвикладач фортепіаноuk
dc.subjectфортепіанна підготовкиuk
dc.subjectметодологічний підхідuk
dc.subjectекзистенційний підхідuk
dc.subjectгерменевтичний підхідuk
dc.subjectполікомунікативний підхідuk
dc.subjectевристичний підхідuk
dc.subjectEmotionuk
dc.subjectartistic emotionuk
dc.subjectemotivityuk
dc.subjectpiano teacheruk
dc.subjectpiano traininguk
dc.subjectartistic-performing emotivityuk
dc.subjectmethodological approachuk
dc.subjectexistential approachuk
dc.subjecthermeneutic approachuk
dc.subjectpolycommunicative approachuk
dc.subjectheuristic approachuk
dc.titleМетодологічні аспекти формування художньо-виконавської емотивності майбутніх викладачів фортепіаноuk
dc.title.alternativeMethodological aspects of forming artistic-performing emotivity of future piano teachersuk
dc.typeArticleuk
Appears in Collections:№1 (2025)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
12.pdf206.62 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.