Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/22890
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Чжен Ланьюе | - |
dc.date.accessioned | 2025-07-16T10:09:22Z | - |
dc.date.available | 2025-07-16T10:09:22Z | - |
dc.date.issued | 2025 | - |
dc.identifier.citation | Чжен Ланьюе. Методологічні аспекти формування художньо-виконавської емотивності майбутніх викладачів фортепіано / Чжен Ланьюе // Південноукраїнські мистецькі студії. Науковий журнал. – 2025. – №1. – С. 56-61. | uk |
dc.identifier.uri | http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/22890 | - |
dc.description.abstract | У статті репрезентовано результати дослідження проблеми емотивності в кон- тексті музично-виконавської та мистецько-освітньої діяльності майбутніх викла- дачів фортепіано. Художньо-виконавська емотивність розкривається в роботі як інтегральний багатоаспектний феномен, що відображає здатність студента- музиканта до усвідомленої, художньо виразної, концептуально осмисленої та пере- конливої трансляції емоційно-образного змісту музичного твору засобами музично- виконавської та вербально-педагогічної репрезентації. The article presents the results of a study on the issue of emotivity in the context of musical performance and artistic-educational activities of future piano teachers. Artistic-performing emotivity is revealed in the study as an integral, multidimensional phenomenon that reflects the ability of a student-musician to consciously, artistically express, conceptually comprehend, and convincingly convey the emotional and figurative content of a musical piece through musical performance and verbal-pedagogical representation. The aim of the article is to define and substantiate scientific- methodological approaches and artistic-pedagogical principles for the formation of artistic-performing emotivity in future piano teachers. The research methodology is based on the principles of scientific systematization and integrativity. The study employs methods of scientific analysis, generalization, modeling, and extrapolation. | uk |
dc.language.iso | other | uk |
dc.publisher | Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К.Д. Ушинського» | uk |
dc.subject | емоція | uk |
dc.subject | художня емоція | uk |
dc.subject | емотивність | uk |
dc.subject | художньо-виконавська емотивність | uk |
dc.subject | викладач фортепіано | uk |
dc.subject | фортепіанна підготовки | uk |
dc.subject | методологічний підхід | uk |
dc.subject | екзистенційний підхід | uk |
dc.subject | герменевтичний підхід | uk |
dc.subject | полікомунікативний підхід | uk |
dc.subject | евристичний підхід | uk |
dc.subject | Emotion | uk |
dc.subject | artistic emotion | uk |
dc.subject | emotivity | uk |
dc.subject | piano teacher | uk |
dc.subject | piano training | uk |
dc.subject | artistic-performing emotivity | uk |
dc.subject | methodological approach | uk |
dc.subject | existential approach | uk |
dc.subject | hermeneutic approach | uk |
dc.subject | polycommunicative approach | uk |
dc.subject | heuristic approach | uk |
dc.title | Методологічні аспекти формування художньо-виконавської емотивності майбутніх викладачів фортепіано | uk |
dc.title.alternative | Methodological aspects of forming artistic-performing emotivity of future piano teachers | uk |
dc.type | Article | uk |
Appears in Collections: | №1 (2025) |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.