Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/22485
Title: Цифрова трансформація освіти в країнах Європейського Союзу: тенденції та виклики
Other Titles: Digital transformation of education in the European Union: trends and challenges
Authors: Листопад, Олексій Анатолійович
Lystopad, Oleksii Anatoliyovych
Гуданич, Наталія Миколаївна
Hudanych, Nataliia
Keywords: цифрова трансформація
освіта
Європейський Союз
цифрові компетентності
цифрова нерівність
цифрова освіта
цифрова стратегія ЄС
digital transformation
education
European Union
digital competences
digital inequality
digital education
EU digital strategy
Issue Date: 2025
Citation: Листопад О., Гуданич Н. Цифрова трансформація освіти в країнах Європейського Союзу: тенденції та виклики. Цифрова гуманістика: Інформаційні технології та інформаційне моделювання на сучасному етапі розвитку суспільства : матеріали ІІ Всеукраїнської науково-практичної конференції, 22–23 травня 2025 року, м. Кропивницький. C. 248–252.
Abstract: У статті розглядаються основні тенденції та виклики цифрової трансформації освіти в країнах Європейського Союзу. Проаналізовано стратегічні документи ЄС які визначають напрями розвитку цифрових компетентностей, інтеграції цифрових технологій в освітній процес та забезпечення доступності цифрової освіти. Окреслено основні виклики, серед яких цифрова нерівність, потреба в підвищенні цифрової грамотності педагогів, забезпечення кібербезпеки та розвиток інфраструктури. Наведено приклади успішних ініціатив країн-членів ЄС щодо модернізації освітніх систем в умовах цифровізації. Зроблено висновок про необхідність цілісного та інклюзивного підходу до цифрової трансформації освіти як чинника сталого розвитку європейського освітнього простору. The article discusses the main trends and challenges of digital transformation of education in the European Union. The author analyses the EU strategic documents that define the directions of development of digital competencies, integration of digital technologies into the educational process and ensuring accessibility of digital education. The main challenges are outlined, including digital inequality, the need to improve the digital literacy of teachers, cybersecurity and infrastructure development. Examples of successful initiatives of the EU member states to modernise educational systems in the context of digitalisation are given. It is concluded that a holistic and inclusive approach to the digital transformation of education is needed as a factor in the sustainable development of the European educational space.
URI: http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/22485
Appears in Collections:Кафедра дошкільної педагогіки

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Lystopad.pdf889.18 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.