Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/22283
Title: | Діпфейкова реальність: соціально-філософський аналіз результатів навчального експерименту |
Authors: | Прокопович, Л. В. |
Keywords: | суспільство масовий споживач інформації мас-медіа дезінформація візуальні симулякри цінності критичне мислення society mass consumer of information mass media disinformation visual simulacra values critical thinking |
Issue Date: | 2025 |
Publisher: | Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К.Д. Ушинського» |
Citation: | Прокопович Л. В. Діпфейкова реальність: соціально-філософський аналіз результатів навчального експерименту / Л. В. Прокопович // Перспективи : соціально політичний журнал. – 2025. – № 1. – С. 78-84. |
Abstract: | Актуальність проблеми зумовлена необхідністю філософського осмислення ситуації, коли технокультура породжує нові формати візуальних симулякрів, які сприяють розмиванню межі між реальність (фізичною, соціальною) і псевдореальністю. Серед таких симулякрів особливе місце посідають діпфейки, які передбачають генерацію зображень на основі штучного інте- лекту. Найбільшому розповсюдженню діпфейків сприяють засоби масової інформації, через що виникає недовіра до мас-медіа, соціальна і ціннісна дезорієнтація індивідів. Тому набуває актуальності формування у здобувачів вищої освіти такої інформаційно-комунікативної ком- петентності, як вміння розпізнавати прийоми дезінформації, до яких вдаються мас-медіа, створюючи діпфейкову реальність. The relevance of the problem is due to the need for a philosophical understanding of the situation when technoculture generates new formats of visual simulacra that contribute to the blurring of the line between reality (physical, social) and pseudo-reality. Among such simulacra, deep-fakes occupy a special place, which involve the generation of images based on artificial intelligence. The greatest spread of deep-fakes is facilitated by the media, which leads to distrust of them, as well as to social and value disorientation of individuals. Therefore, it is becoming increasingly important to develop information and communication competence among higher education students, such as the ability to recognize the methods of disinformation used by the mass media to create a deep-fake reality. |
URI: | http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/22283 |
Appears in Collections: | 2025 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.