Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/222
Title: Підготовка майбутніх учителів іноземної мови до навчання старшокласників фразеології
Other Titles: Preparation of future teachers of a foreign language for the training of senior pupils of phraseology
Authors: Балабуха, Катерина Володимирівна
Balabukha, Kateryna Volodymyrivna
Keywords: професійно-педагогічна підготовка
іншомовна професійно-педагогічна діяльність
педагогічні умови
фразеологічна одиниця
професійно орієнтоване мовлення
teacher’s training
foreign language pedagogical activity
pedagogical conditions
professional speech
phraseological units
Issue Date: 2007
Publisher: Державний заклад "Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського"
Citation: Підготовка майбутніх учителів іноземної мови до навчання старшокласників фразеології [Текст] : дис. ... канд. пед. наук : 13.00.02 / Катерина Володимирівна Балабуха; наук. кер. С. В. Боднар; Південноукр. держ. пед. ун-т ім. К. Д. Ушинського. – Одеса, 2007. – 321 с.
Abstract: У дисертації виявлено сучасні тенденції професійно-педагогічної підготовки майбутніх учителів, уточнено зміст іншомовної професійно-педагогічної діяльності, визначено роль фразеологічних одиниць у професійно орієнтованому мовленні майбутніх учителів. Теоретично обґрунтовано і практично розроблено методику навчання фразеологічних одиниць, розроблено систему вправ для засвоєння фразеологізмів. На основі встановлених принципів та педагогічних умов побудовано модель формування готовності майбутніх учителів іноземної мови до навчання старшокласників фразеології. Presented for defence manuscript contains methodological issues of delivering phraseological aspect to senior pupils in training foreign language teachers. The research paper discloses modern tendencies of teachers’ training, amplifies the contents of professional foreign language teaching activity and defines the role of phraseological units in professional speech of foreign language teachers. The peculiarities of teaching phraseological material were determined. The complex of exercises for enriching students’ vocabulary with phraseological units was worked out. On the basis of principles and pedagogical conditions for developing skills necessary for teaching phraseology the process of foreign language teachers’ training for teaching phraseology to senior pupils has been modelled
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/222
Appears in Collections:Дисертації

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Балабуха_К_В .pdf2.21 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.