Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/21498
Назва: | Концептуалізація кібербулінгу як технології у середовищі багатокористувацьких онлайн-ігор |
Інші назви: | Сonceptualization of cyberbullying as a technology in the environment of multiplayer online games |
Автори: | Мишок, Р. Р. Купяк, У. Д. |
Ключові слова: | кібербулінг технологія інтернет-поведінка соціальна проблема онлайнігри геймер ігрове середовище cyberbullying technology Internet behavior social problem online games gamer gaming environment |
Дата публікації: | 2024 |
Видавництво: | Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського» |
Бібліографічний опис: | Мишок Р. Р. Концептуалізація кібербулінгу як технології у середовищі багатокористувацьких онлайн-ігор / Р. Р. Мишок, У. Д. Купяк // Перспективи : соціально-політичний журнал. – 2024. – № 3. – С. 237-242. |
Короткий огляд (реферат): | Зі зростанням популярності та доступності багатокористувацьких онлайн-ігор, особливо серед дітей та підлітків, кібербулінг набуває все нових форм у віртуальних середовищах. Кібербулінг в онлайн-іграх не лише впливає на емоційний стан гравців, але й може мати серйозні соціальні наслідки. Тому існує потреба в окресленні кібербулінгу з погляду технології, яку можуть використовувати різноманітні суб’єкти для досягнення конкретних цілей – від впливу на окрему особистість, до маніпулювання думкою та поведінкою широких верств населення, що призводить до зміни структури соціальних систем. Це особливо актуально в період ведення активних інформаційних протиборств. Мета полягає в тому, щоб заповнити наявні в українському соціологічному дискурсі прогалини щодо технології «кібербулінг» шляхом концептуалізації цього поняття в контексті масових багатокористувацьких онлайн-ігор. Методи дослідження. В ході написання статті використовувалися загальнонаукові методи − аналіз, синтез, порівняння, дедукції, аналізу документів. General scientific methods were utilized, including analysis, synthesis, comparison, deduction, and document analysis. Research results. The concept of «cyberbullying» was defined as a purposeful and systematic use of negative or aggressive behavior within specific virtual environments. The forms of cyberbullying were identified using R. Covert's approach, which categorizes these practices into «verbal-behavioral» and «transient-strategic» actions. The subject-object structure of cyberbullying technology was outlined, characterizing the causes of aggressive behavior, victim characteristics, strategies for overcoming cyberbullying, and the negative consequences of cybervictimization. Attention was given to the social consequences of cyberbullying at micro, meso, and macro levels, particularly the harm from normalizing deviant toxic behavior. The advantages and limitations of empirical methods in studying cyberbullying in massively multiplayer online games were analyzed. A novel approach to studying cyberbullying in gaming was proposed, utilizing a situational three-dimensional model of Internet behavior to assess aggressive practices and analyze the player's dispositions, capitals, and environments to identify the causes of cyberbullying technology use. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/21498 |
Розташовується у зібраннях: | 2024 |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
Myshok Romana Romanivna.pdf | 353.58 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.