Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/17384
Title: Полікультультурна освіта у процесі професійної підготовки майбутніх учителів
Other Titles: Multicultural education in the professional training of future teachers
Authors: Осипова, Тетяна Юріївна
Osipova, Tetyana Yuryivna
Галіцан, Ольга Анатоліївна
Halitsan, Olha Anatoliivna
Койчева, Тетяна Іванівна
Koycheva, Tetyana Ivanivna
Keywords: майбутні учителі
полікультурність
полікультурна освіта
міжкультурна взаємодія
толерантність
future teachers
multiculturalism
multicultural education
intercultural interaction
tolerance
Issue Date: 2022
Publisher: Причорноморський науково-дослідницький інститут економіки та інновацій
Citation: Галіцан О.А. Полікультультурна освіта у процесі професійної підготовки майбутніх учителів / О. А. Галіцан, Т. Ю. Осипова, Т. І.Койчева // Інноваційна педагогіка. - 2022. № 43. - Т.1. - С. 87–91.
Abstract: З огляду на те, що в Україні натепер все більше налагоджуються міжнародні зв’язки,стає очевидною та надзвичайно актуальною проблема полікультурної освіти й виховання нинішніх школярів, а завтра – фахівців різних галузей, які повинні вміти здійснювати міжкультурну взаємодію з представниками інших культур на підставі взаєморозуміння та поваги. Розв’язувати таку проблему доводиться шкільним учителям, які, на жаль, недостатньо підготовлені до такої діяльності. Отже, перед вищими педагогічними закладами освіти постає важливезавдання підготовки майбутніх учителів,які будуть готові працювати в полікультурному середовищі й здатні підготувати етнічно толерантних школярів, , спроможних діяти в полікультурному просторі. In view the fact that international relations are becoming more and more established in Ukraine today, the problem of multicultural education and upbringing of today’s schoolchildren is becomingobvious and extremely urgent, but tomorrow specialists of different fields. It is necessary to solve this problem with school teachers who, unfortunately insufficiently prepared for such activities. Consequently, higher pedagogical institutions face the important task of training future teachers who will be ready to work in a multicultural environment and able to prepare ethnically tolerant students who are able to act in a multicultural space. Despite the sufficient amount of scientific research on multicultural education and upbringing, the problem of preparing future teachers for the formation of the field of e of modern students is insufficiently covere.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/17384
Appears in Collections:Кафедра педагогіки

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Multicultural education.pdf184.83 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.