Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/1729
Title: Педагогічні умови підготовки дітей старшого дошкільного віку із зоровим відхиленням до навчання у школі
Other Titles: Pedagogical conditions of preparation children of the senior preschool age with a visual deviation to studying at school
Authors: Вертугіна, Валентина Миколаївна
Vertugina, Valentyna Mykolaivna
Keywords: інклюзивна освіта
інклюзивне навчання
підготовка до школи
старший дошкільний вік
діти із зоровим відхиленням
педагогічні умови
inclusive education
inclusive teaching
training for school
senior pre-school age
children with eye deviation
pedagogical factors
Issue Date: 2014
Publisher: Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського»
Citation: Вертугіна В. М. Педагогічні умови підготовки дітей старшого дошкільного віку із зоровим відхиленням до навчання у школі : автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.08 / Валентина Миколаївна Вертугіна; наук. кер. Н. І. Луцан; ДЗ "Південноукр. нац. пед. ун-т ім. К. Д. Ушинського". – Одеса, 2014. – 21 с.
Abstract: Дисертація присвячена проблемі підготовки дітей старшого дошкільного віку із зоровим відхиленням до навчання у школі. Науково обґрунтовано й експериментально перевірено педагогічні умови підготовки таких дітей; визначено поняття «підготовленість дітей старшого дошкільного віку із зоровим відхиленням до навчання в школі»; уточнено поняття «інклюзивна освіта», «діти із зоровим відхиленням». Виявлено показники, критерії і рівні підготовленості дітей старшого дошкільного віку із зоровим відхиленням до навчання у школі. Розроблено й експериментально апробовано модель і методику підготовки дітей старшого дошкільного віку із зоровим відхиленням до навчання у школі. The thesis deals with the issueof training senior pre-school-age children with eye deviation to studying at school. The pedagogical factors of training senior pre-school-age children with eye deviation to studying at school have been theoretically substantiated and practically tested. The concept «preparedness of senior pre-school-age children with eye deviation to studying at school» has been defined. The notions «inclusive education» and «children with eye deviation» have been specified. The criteria, evaluative indicators and levels of preparedness of senior pre-school-age children with eye deviation to studying at school have been determined. The model and methodology of training senior pre-school-age children with eye deviation to studying at school have been elaborated and confirmed in the course of experimental teaching.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/1729
Appears in Collections:Автореферати

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Вертугіна Валентина Миколаївна.aref.pdf220.5 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.