Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/17244
Назва: Дослідно-експериментальна робота дітей дошкільного віку: понятійний контент
Інші назви: Research and experimental work of preschool children: conceptual content
Автори: Діхтяренко, С. В.
Ключові слова: дослід
дослідницька діяльність
експеримент
експериментування
дослідно-експериментальна робота
діти дошкільного віку
вихователька
research
research activity
experimentation
preschool children
experi- ment
research-experimental work
teache
Дата публікації: 2022
Видавництво: Причорноморський науково-дослідний інститут економіки та інновацій
Бібліографічний опис: Діхтяренко С. В. Дослідно-експериментальна робота дітей дошкільного віку: понятійний контент / С. В. Діхтяренко // Інноваційна педагогіка. - Вип. 54. Т. 1. 2022. - С. 175-182.
Короткий огляд (реферат): У статті розглянуто специфіку дослідно-експериментальної роботи з дітьми дошкільного віку. Це інноваційна технологія, яка стимулює дітей до проведення різноманітних дослідів з явищами природи, предметами й об`єктами довкілля, побутовими предметами, спонукаючи їх до окремих конструкторських дій та відповідних висновків. Визначено поняття: «дослід», «експеримент», «дослідно-експериментальна робота». Зазначено, що дослідно-експериментальна робота є інноваційною технологією дослідницької діяльності дітей, яка здійснюється у різних формах, засобами, методами, моделями, що, у свою чергу, сприяють розвитку логічного мислення, допитливості, пізнавальної активності, спостережливості. Наведено ряд основних компетентностей, які виокремлені в оновленому варіанті БКДО (2021) та спрямовані на розвиток дитячої творчості щодо перетворення об`єктів довкілля, моделювання і створення нового контенту. Це такі компетентності: предметно-практична, технологічна, сенсорно-пізнавальна, логіко-математична, дослідницька, природничо-екологічна, мистецько-творча, що передбачають здатність дитини застосовувати свої знання у перетворенні предметів і явищ довкілля в самостійній дослідницькій діяльності. Вказано багато різноманітних напрямів проведення дослідів у закладі дошкільної освіти. Ці різновиди дослідів (за спостереженнями у природі; неживі об`єкти; за результатами спостережень за комахами, тваринами; екологічного напряму; з продуктами харчування; конструкторсько-технічні; з матеріалами й речовинами: сніг, вода, папір, залізо; технологія LEGO) є надзвичайно педагогічно цінними порівняно із словесною інформацією, яку діти отримують на кількох заняттях у приміщенні. The article examines the specifics of research and experimental work with preschool children. This is an innovative technology that stimulates children to conduct various experiments with natural phenomena, objects and objects of the environment, household items, prompting them to individual design actions and relevant conclusions. The concepts «research», «experiment», «research-experimental work are defined. It is noted that research and experimental work is an innovative technology of children’s research activities, which is carried out in various forms and uses means, methods and models. Such approach contributes to the development of logical thinking, curiosity, cognitive activity, observation. A number of basic competencies are presented, which are highlighted in the updated version of the BKDO (2021) and are aimed at the development of children’s creativity regarding the transformation of environmental objects, modelling and the creation of new content.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/17244
Розташовується у зібраннях:Кафедра теорії та методики дошкільної освіти

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Research and experimental.pdf221.55 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.