Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/17244
Title: Дослідно-експериментальна робота дітей дошкільного віку: понятійний контент
Other Titles: Research and experimental work of preschool children: conceptual content
Authors: Діхтяренко, С. В.
Keywords: дослід
дослідницька діяльність
експеримент
експериментування
дослідно-експериментальна робота
діти дошкільного віку
вихователька
research
research activity
experimentation
preschool children
experi- ment
research-experimental work
teache
Issue Date: 2022
Publisher: Причорноморський науково-дослідний інститут економіки та інновацій
Citation: Діхтяренко С. В. Дослідно-експериментальна робота дітей дошкільного віку: понятійний контент / С. В. Діхтяренко // Інноваційна педагогіка. - Вип. 54. Т. 1. 2022. - С. 175-182.
Abstract: У статті розглянуто специфіку дослідно-експериментальної роботи з дітьми дошкільного віку. Це інноваційна технологія, яка стимулює дітей до проведення різноманітних дослідів з явищами природи, предметами й об`єктами довкілля, побутовими предметами, спонукаючи їх до окремих конструкторських дій та відповідних висновків. Визначено поняття: «дослід», «експеримент», «дослідно-експериментальна робота». Зазначено, що дослідно-експериментальна робота є інноваційною технологією дослідницької діяльності дітей, яка здійснюється у різних формах, засобами, методами, моделями, що, у свою чергу, сприяють розвитку логічного мислення, допитливості, пізнавальної активності, спостережливості. Наведено ряд основних компетентностей, які виокремлені в оновленому варіанті БКДО (2021) та спрямовані на розвиток дитячої творчості щодо перетворення об`єктів довкілля, моделювання і створення нового контенту. Це такі компетентності: предметно-практична, технологічна, сенсорно-пізнавальна, логіко-математична, дослідницька, природничо-екологічна, мистецько-творча, що передбачають здатність дитини застосовувати свої знання у перетворенні предметів і явищ довкілля в самостійній дослідницькій діяльності. Вказано багато різноманітних напрямів проведення дослідів у закладі дошкільної освіти. Ці різновиди дослідів (за спостереженнями у природі; неживі об`єкти; за результатами спостережень за комахами, тваринами; екологічного напряму; з продуктами харчування; конструкторсько-технічні; з матеріалами й речовинами: сніг, вода, папір, залізо; технологія LEGO) є надзвичайно педагогічно цінними порівняно із словесною інформацією, яку діти отримують на кількох заняттях у приміщенні. The article examines the specifics of research and experimental work with preschool children. This is an innovative technology that stimulates children to conduct various experiments with natural phenomena, objects and objects of the environment, household items, prompting them to individual design actions and relevant conclusions. The concepts «research», «experiment», «research-experimental work are defined. It is noted that research and experimental work is an innovative technology of children’s research activities, which is carried out in various forms and uses means, methods and models. Such approach contributes to the development of logical thinking, curiosity, cognitive activity, observation. A number of basic competencies are presented, which are highlighted in the updated version of the BKDO (2021) and are aimed at the development of children’s creativity regarding the transformation of environmental objects, modelling and the creation of new content.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/17244
Appears in Collections:Кафедра теорії та методики дошкільної освіти

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Research and experimental.pdf221.55 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.