Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/16925
Title: Holistic strategies of cognition as a problem of the philosophy of education
Other Titles: Холістичні стратегії пізнання як проблема філософії освіти
Authors: Поплавська, Тетяна Миколаївна
Poplavska, Tetiana Mykolaivna
Федорова, Інна Валеріївна
Keywords: теорія пізнання
філософія освіти
парадигма
пізнавальні стратегії
холізм
epistemology
paradigm
holism
cognitive strategies
philosophy of education
Issue Date: 2022
Publisher: SWorld&ProConference, general edition and design
Citation: Poplavska T., Fedorova I. Holistic strategies of cognition as a problem of the philosophy of education. International scientific conference Global science and education in the modern realities ‘2022. - Р. 93-97.
Abstract: У доповіді аналізується криза класичної теорії пізнання, обґрунтовується необхідність зміни світоглядної парадигми та створення цілісної картини світу. Досягнення цієї мети бачиться авторами у розвитку та популяризації холістичних стратег пізнання. The report analyzes the crisis of the classical epistemology , substantiates the need to change the worldview paradigm and create a more holistic picture of the world. The achievement of this goal is seen by the authors in the development and popularization of holistic cognitive strategies.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/16925
Appears in Collections:Кафедра філософії, соціології та менеджменту соціокультурної діяльності

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Poplavska T., Fedorova I..pdf1.99 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.