Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/16925
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorПоплавська, Тетяна Миколаївна-
dc.contributor.authorPoplavska, Tetiana Mykolaivna-
dc.contributor.authorФедорова, Інна Валеріївна-
dc.date.accessioned2023-03-23T09:08:20Z-
dc.date.available2023-03-23T09:08:20Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.citationPoplavska T., Fedorova I. Holistic strategies of cognition as a problem of the philosophy of education. International scientific conference Global science and education in the modern realities ‘2022. - Р. 93-97.uk
dc.identifier.uridspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/16925-
dc.description.abstractУ доповіді аналізується криза класичної теорії пізнання, обґрунтовується необхідність зміни світоглядної парадигми та створення цілісної картини світу. Досягнення цієї мети бачиться авторами у розвитку та популяризації холістичних стратег пізнання. The report analyzes the crisis of the classical epistemology , substantiates the need to change the worldview paradigm and create a more holistic picture of the world. The achievement of this goal is seen by the authors in the development and popularization of holistic cognitive strategies.uk
dc.language.isootheruk
dc.publisherSWorld&ProConference, general edition and designuk
dc.subjectтеорія пізнанняuk
dc.subjectфілософія освітиuk
dc.subjectпарадигмаuk
dc.subjectпізнавальні стратегіїuk
dc.subjectхолізмuk
dc.subjectepistemologyuk
dc.subjectparadigmuk
dc.subjectholismuk
dc.subjectcognitive strategiesuk
dc.subjectphilosophy of educationuk
dc.titleHolistic strategies of cognition as a problem of the philosophy of educationuk
dc.title.alternativeХолістичні стратегії пізнання як проблема філософії освітиuk
dc.typeArticleuk
Appears in Collections:Кафедра філософії, соціології та менеджменту соціокультурної діяльності

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Poplavska T., Fedorova I..pdf1.99 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.