Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/1653
Title: Теорія і технології формування правової компетентності майбутніх економістів в умовах неперервної університетської освіти
Other Titles: Theory and technological formation of legal competence of future economists in the conditions of continuous university education
Authors: Галущак, Ірина Євгенівна
Galushchak, Iryna Yevgenivna
Галущак, Ирина Евгеньевна
Keywords: економічна освіта
майбутні економісти
педагогічні умови
неперервна університетська освіта
правова компетентність
педагогічна технологія
підготовка
economical education
future economists
pedagogical conditions
continuous university education
legal competence
pedagogical technology
training
Issue Date: 2019
Publisher: Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського»
Citation: Галущак, І. Є. Теорія і технології формування правової компетентності майбутніх економістів в умовах неперервної університетської освіти : автореф. дис. ... д-ра пед. наук : 13.00.04 / Ірина Євгенівна Галущак; наук. кер. Я. В. Кічук; ДЗ «Південноукр. нац. пед. ун-т імені К. Д. Ушинського. – Одеса, 2018. – 41 с.
Abstract: У дисертаційному дослідженні науково обґрунтовано теоретико-методологічні концепти дослідження проблеми формування правової компетентності майбутніх економістів в умовах неперервної університетської, що включають системний, контекстний, технологічний та компетентнісний підходи; розкрито сутність і структуру феномена «правова компетентність майбутніх економістів в умовах неперервної університетської освіти»; уточнено поняття «професійна підготовка майбутніх економістів», «неперервність університетської освіти», «освітня технологія», «правова компетентність»; виявлено компоненти (мотиваційний, когнітивно-гностичний, відтворювальний, рефлексивно-оцінний), критерії (ціннісно-настановчий, знаннєвий, дієвий, рефлексивний), показники та схарактеризовано рівні сформованості правової компетентності майбутніх економістів (ініціативно-продуктивний, стандартизовано-усталений, пасивно-репродуктивний). The dissertation provides the concept and scientific basements of legal competence in future economists in the conditions of continuous university education. It presents the essence and structure of the phenomenon called «legal competence in future economists in the conditions of continuous university education», clarifies the meaning of «professional training of the future economists», «continuity of university education», «educational technology» and «legal competence». The quality of formed legal competence of future economists in the conditions of continuous university education were defined by next criteria: value and attitude (markers: presence of positive motivation to the future professional activity; presence of interest and requirement of new legal knowledge); knowledge (markers: awareness with legal terms; awareness with norms of law and state-building documents; awareness with requirement of legal education in economical area); efficient (markers: ability to use legal knowledge in professional activity; ability to resolve legal industrial conflicts in the professional activities of economists); reflective (markers: ability to define self-quality (vision – «I»), ability to define professional quality («I» – the economist), ability to define the professional quality of colleagues (future economists).
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/1653
Appears in Collections:Автореферати

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Galushchak Iryna Yevgenivna.pdf343.06 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.