Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/16378
Title: Методичні рекомендації до дисципліни «Методика викладання психології у вищій школі» для здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти спеціальності 053 Психологія
Authors: Водолазська, Ольга Олегівна
Vodolazska, Olha
Keywords: психологія
психологія у вищій школі
Issue Date: 2022
Publisher: Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського»
Citation: Методичні рекомендації до дисципліни «Методика викладання психології у вищій школі» для здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти спеціальності 053 Психологія, Одеса, 2022. 29 с.
Abstract: Щоденна робота зі студентською аудиторією постійно ставить викладача закладу вищої освіти перед необхідністю вирішення цілого ряду запитань, спрямованих на самостійну підготовку студентів до навчальних занять з курсу «Методика викладання психології у вищій школі». Педагогічна практика щоденно ставить викладачів психології перед необхідністю вирішення цілого ряду методичних питань, пов'язаних із підготовкою та проведенням лекцій, практичних, семінарських занять, складанням методичних розробок у вищій школі. Це вимагає від викладача певної системи професійних психолого-педагогічних знань, навичок і вмінь, що відповідають вимогам педагогічної діяльності. У цій системі необхідно виділити основну її частину, що визначає необхідний базовий рівень психолого-педагогічної підготовки сучасного психолога-викладача. У навчально-методичному комплексі викладено сучасне наукове бачення методики засвоєння психологічних знань із використанням інноваційних технологій навчального процесу, що дозволяє значно розширити рамки традиційних форм навчання. Методологічну основу розробки даного комплексу складають погляди на процес засвоєння психологічних знань Л.С.Виготського, Г.С.Костюка, О.М.Леонтьєва, П.Я.Гальперіна, Д.Б.Ельконіна, А.В.Петровського, С.Л.Рубінштейна, В.Я.Ляудіс, С.Д.Максименка та інших. Основна мета вивчення курсу «Методика викладання психології у вищій школі» полягає у сформованості у здобувачів системи спеціальних знань щодо динаміки вивчення психологічних дисциплін у вищому навчальному закладі, її сутності і функцій; стимулювання бажання вивчати особливості і принципи діяльності викладача психології; формування готовності оптимально творчо використовувати отримані знання, уміння і навички, необхідні для професійної діяльності викладача закладу вищої освіти. Сформування мотивації щодо використання набутих знань у професійній діяльності. знати: -законодавче та нормативно-правове забезпечення вищої освіти; -структуру вищої освіти в Україні; -методологічні і теоретичні засади психологічної практики; -основні принципи методики викладання психології; -динаміку і структуру процесу засвоєння знань студентами: етапи і стадії; -основні ефекти і феномени лекційних, семінарських та лабораторних занять; -якості викладача психології, які є провідними у становленні суб’єкт- суб’єктних стосунків викладача і студента; -особливості засвоєння психологічних знань учнями та студентами; -основи професійної етики; вміти: -творчо застосовувати отримані знання; -планувати, організовувати і аналізувати різноманітні види навчальних , аудиторних і позааудиторних занять; -використовувати у педагогічній діяльності найбільш ефективні та інноваційні методи навчання і виховання студентів; -використовувати засоби активізації пізнавальної, дослідницької та творчої діяльності студентів ; -підбирати адекватні методи у проведенні лекційних та семінарських занять, враховуючи індивідуальні особливості особистості студентів та специфіку підготовки спеціалістів з вищою освітою. Система психолого-педагогічних умінь складає основу кваліфікаційної професіограми сучасного викладача психології і може відповідати цілям психолого-педагогічної підготовки.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/16378
Appears in Collections:Кафедра загальної та диференціальної психології

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
MVP.pdf866.57 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.