Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/16377
Title: Методичні рекомендації до дисципліни «Психологія самопізнання та саморозвитку особистості» для здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти спеціальності 053 Психологія
Authors: Водолазська, Ольга Олегівна
Vodolazska, Olha
Keywords: психологія самопізнання
саморозвиток особистості
Issue Date: 2022
Publisher: Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського»
Citation: Методичні рекомендації до дисципліни «Психологія самопізнання та саморозвитку особистості» для здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти спеціальності 053 Психологія, Одеса, 2022. 26 с.
Abstract: «Психологія самопізнання та саморозвитку особистості» - одна з актуальних дисциплін у підготовці фахівців за другим (магістерським) рівнем за освітньо-професійною програмою «Практична психологія» за спеціальністю 053 Психологія. Усі зміни, які відбуваються в соціально-економічному житті України висувають достатньо серйозні вимоги до підготовки фахівця – практичного психолога, здібного здійснити психологічну допомогу людям у будь-який час за певними вимогами. Ефективність такої допомоги, зорієнтованої на надання якісних послуг громадянам, неможливе сьогодні без розвитку умінь виявлення, аналізу, діагностики, інтерпретації та корекції психологічних проблем , з якими зустрічаються люди. Але надання кваліфікованої допомоги можливе лише завдяки тій впевненості у собі, яка властива професіоналу, що чітко визначає проблему і спрямовує свою діяльність завдяки знанням, умінням, навичкам, розумінням себе та навколишніх людей, бажанню постійно розвивати себе. Розуміння того, що людина- соціальна істота, яка постійно знаходиться у соціумі, постійно отримує нову інформацію та дещо змінюється під її впливом, сприяє визначенню траєкторії шляху на самопізнання та саморозвиток, що і дає можливість психологові-фахівцю бути впевненим у своїй професійній діяльності. Дисципліна «Психологія самопізнання та саморозвитку особистості» знайомить здобувачів з теоретичними основами пізнання особистісного «Я»., структурними компонентами свідомості та самосвідомості, закономірностями пізнання та самопізнання з урахуванням онтогенетичних особливостей особистості, шляхами пошуку внутрішніх механізмів регуляції поведінки людини у сфері її суб’єктивного ставлення до навколишнього світу, до інших людей та до себе, а також з практичною роботою користування технологіями управління саморозвитком особистості та її самоудосконаленням. Усвідомлення важливості зазначених орієнтирів потребує відповідного змісту професійної підготовки фахівців – психологів. Зміст навчальної дисципліни «Психологія самопізнання та саморозвитку особистості» є інтегративним до соціальних та гуманітарних дисциплін, зокрема він грунтується на знаннях студентів у галузі психології наукового пізнання, психології розвитку особистості, психодіагностики, психології професіоналізму, методів психологічної допомоги. Мета навчальної дисципліни «Психологія самопізнання та саморозвитку особистості» полягає у формуванні уявлень про теоретико-практичні умови створення умов для соціального, культурного та професійного самовизначення здобувачів шляхом підвищення рівня психологічної культури, усвідомлення кожним власної індивідуальності та володіння механізмами самовпевненості: самопізнання, саморозвитку та самореалізації. Основні навчальні завдання дисципліни «Психологія самопізнання та саморозвитку особистості»: -познайомити здобувачів з сутнісними характеристиками самопізнання та саморозвитку особистості; -навчити студентів визначати основні шляхи самопізнання, саморозвитку, самозмінювання особистості, а також застосовувати отримані знання у роботі практичного психолога. Унаслідок вивчення навчальної дисципліни студенти мають знати: -сутність стану сучасних вітчизняних та зарубіжних психологічних теоретико- емпіричних досліджень з проблеми самопізнання та саморозвитку особистості; -теоретичні аспекти ініціацій, джерел та чинників самопізнання і саморозвитку особистості; -зміст та походження інтегрального ставлення особистості до навколишнього світу та до себе; -особливості системи афективних та смислових переживань особистості на її життєвому шляху; - специфіку психологічної саморегуляції; уміти: -оперувати понятійно - категоріальним апаратом психології самопізнання та саморозвитку; -надавати змістовну характеристику феноменам самопізнання і саморозвитку; - виявляти, визначати та аналізувати чинники самопізнання та саморозвитку особистості; -визначати особливості рефлексії та саморегуляції у самопізнанні і саморозвитку; - відбирати комплексні корекційні психологічні заходи з проблеми самопізнання та саморозвитку особистості; - вільно володіти технологіями самопізнання та саморозвитку; демонструвати здатність і готовність до: -ефективності дій фахівця-психолога; -надання кваліфікованого підходу до визначення умінь самопізнання та саморозвитку особистості; -діагностування властивостей особистості, що супроводжують самопізнання, саморозвиток, самозмінювання особистості як механізмів самосвідомості.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/16377
Appears in Collections:Кафедра загальної та диференціальної психології

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Samopizn.pdf858.48 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.