Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/16377
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorВодолазська, Ольга Олегівна-
dc.contributor.authorVodolazska, Olha-
dc.date.accessioned2022-12-22T09:13:47Z-
dc.date.available2022-12-22T09:13:47Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.citationМетодичні рекомендації до дисципліни «Психологія самопізнання та саморозвитку особистості» для здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти спеціальності 053 Психологія, Одеса, 2022. 26 с.uk
dc.identifier.uridspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/16377-
dc.description.abstract«Психологія самопізнання та саморозвитку особистості» - одна з актуальних дисциплін у підготовці фахівців за другим (магістерським) рівнем за освітньо-професійною програмою «Практична психологія» за спеціальністю 053 Психологія. Усі зміни, які відбуваються в соціально-економічному житті України висувають достатньо серйозні вимоги до підготовки фахівця – практичного психолога, здібного здійснити психологічну допомогу людям у будь-який час за певними вимогами. Ефективність такої допомоги, зорієнтованої на надання якісних послуг громадянам, неможливе сьогодні без розвитку умінь виявлення, аналізу, діагностики, інтерпретації та корекції психологічних проблем , з якими зустрічаються люди. Але надання кваліфікованої допомоги можливе лише завдяки тій впевненості у собі, яка властива професіоналу, що чітко визначає проблему і спрямовує свою діяльність завдяки знанням, умінням, навичкам, розумінням себе та навколишніх людей, бажанню постійно розвивати себе. Розуміння того, що людина- соціальна істота, яка постійно знаходиться у соціумі, постійно отримує нову інформацію та дещо змінюється під її впливом, сприяє визначенню траєкторії шляху на самопізнання та саморозвиток, що і дає можливість психологові-фахівцю бути впевненим у своїй професійній діяльності. Дисципліна «Психологія самопізнання та саморозвитку особистості» знайомить здобувачів з теоретичними основами пізнання особистісного «Я»., структурними компонентами свідомості та самосвідомості, закономірностями пізнання та самопізнання з урахуванням онтогенетичних особливостей особистості, шляхами пошуку внутрішніх механізмів регуляції поведінки людини у сфері її суб’єктивного ставлення до навколишнього світу, до інших людей та до себе, а також з практичною роботою користування технологіями управління саморозвитком особистості та її самоудосконаленням. Усвідомлення важливості зазначених орієнтирів потребує відповідного змісту професійної підготовки фахівців – психологів. Зміст навчальної дисципліни «Психологія самопізнання та саморозвитку особистості» є інтегративним до соціальних та гуманітарних дисциплін, зокрема він грунтується на знаннях студентів у галузі психології наукового пізнання, психології розвитку особистості, психодіагностики, психології професіоналізму, методів психологічної допомоги. Мета навчальної дисципліни «Психологія самопізнання та саморозвитку особистості» полягає у формуванні уявлень про теоретико-практичні умови створення умов для соціального, культурного та професійного самовизначення здобувачів шляхом підвищення рівня психологічної культури, усвідомлення кожним власної індивідуальності та володіння механізмами самовпевненості: самопізнання, саморозвитку та самореалізації. Основні навчальні завдання дисципліни «Психологія самопізнання та саморозвитку особистості»: -познайомити здобувачів з сутнісними характеристиками самопізнання та саморозвитку особистості; -навчити студентів визначати основні шляхи самопізнання, саморозвитку, самозмінювання особистості, а також застосовувати отримані знання у роботі практичного психолога. Унаслідок вивчення навчальної дисципліни студенти мають знати: -сутність стану сучасних вітчизняних та зарубіжних психологічних теоретико- емпіричних досліджень з проблеми самопізнання та саморозвитку особистості; -теоретичні аспекти ініціацій, джерел та чинників самопізнання і саморозвитку особистості; -зміст та походження інтегрального ставлення особистості до навколишнього світу та до себе; -особливості системи афективних та смислових переживань особистості на її життєвому шляху; - специфіку психологічної саморегуляції; уміти: -оперувати понятійно - категоріальним апаратом психології самопізнання та саморозвитку; -надавати змістовну характеристику феноменам самопізнання і саморозвитку; - виявляти, визначати та аналізувати чинники самопізнання та саморозвитку особистості; -визначати особливості рефлексії та саморегуляції у самопізнанні і саморозвитку; - відбирати комплексні корекційні психологічні заходи з проблеми самопізнання та саморозвитку особистості; - вільно володіти технологіями самопізнання та саморозвитку; демонструвати здатність і готовність до: -ефективності дій фахівця-психолога; -надання кваліфікованого підходу до визначення умінь самопізнання та саморозвитку особистості; -діагностування властивостей особистості, що супроводжують самопізнання, саморозвиток, самозмінювання особистості як механізмів самосвідомості.uk
dc.language.isootheruk
dc.publisherДержавний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського»uk
dc.subjectпсихологія самопізнанняuk
dc.subjectсаморозвиток особистостіuk
dc.titleМетодичні рекомендації до дисципліни «Психологія самопізнання та саморозвитку особистості» для здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти спеціальності 053 Психологіяuk
dc.typeBookuk
Appears in Collections:Кафедра загальної та диференціальної психології

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Samopizn.pdf858.48 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.