Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/15426
Title: Brief analysis of the adverbs "才" and "就" in teaching
Other Titles: Короткий аналіз прислівників «才» і «就» в навчанні
Authors: Wu Junda
Keywords: 才"(cái)
"就"(jiù)
error analysis
teaching strategy
аналіз помилок
стратегія навчання
Issue Date: 2022
Publisher: South Ukrainian National Pedagogical University named after K. D. Ushynsky; Harbin : Harbin Engineering University
Citation: Wu Junda Brief analysis of the adverbs "才" and "就" in teaching / Wu Junda // Modern vectors of science and education development in China and Ukraine (中国与乌克兰科学及教育 前 沿 研 究 ): International annual journal. – Odesa: South Ukrainian National Pedagogical University named after K. D. Ushynsky; Harbin : Harbin Engineering University, 2022. – Issue 8. – Р. 277-289.
Abstract: In modern Chinese, "才"(cái) and "就" (jiù)are adverbs that are frequently used and have complex meanings and usages. In Chinese international education and teaching, "才" and "就" are also easily confused, which causes teaching difficulties. By analyzing the meanings of "才" and "就" as adverbs, and combining with the HSK corpus, this paper conducts a bias analysis on the use of "才" and "就" by foreig students. The author proposes to learn "才" and "就" within a non-Chinese environment. The teaching strategy of "才" and "就" makes the teaching of the adverbs targeted. У сучасній китайській мові "才"(cái) і "就" (jiù) є часто вживаними прислівниками, які мають складні значення та використання. У китайській міжнародній освіті та навчанні "才" і "就" також легко сплутати, що викликає труднощі з навчанням. стаття проводить аналіз упередженості щодо використання «才» і «就» іноземними студентами. Автор пропонує вивчати «才» і «就» в некитайському середовищі. Стратегія навчання "才" і "就" робить навчання прислівників цілеспрямованим.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/15426
Appears in Collections:2022

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Wu Junda.pdf7.04 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.