Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/1520
Title: Методика інтенсивного навчання інженерів професійно-орієнтованої англійської мови
Other Titles: Методика интенсивного обучения инженеров профессионально- ориентированному английскому языку
Methodology of Intensive Teaching Professionally Oriented English to Engineers
Authors: Александров, Вячеслав Миколайович
Александров, Вячеслав Николаевич
Aleksandrov, Vyacheslav Mykolayovych
Keywords: методика інтенсивного навчання інженерів
професійно-орієнтована англійська мова
поетапно-концентрична модель навчання
система вправ
особливості контролю
методика интенсивного обучения инженеров
профессионально-ориентированный английский язык
поэтапно-концентрическая организация учебного процесса
система упражнений
особенности контроля
methodology of intensive teaching English to engineers
professionally oriented English
stage-concentric approach to teaching
system of exercises
peculiarities of evaluation
Issue Date: 2009
Publisher: Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського»
Citation: Александров, В. М. Методика інтенсивного навчання інженерів професійно-орієнтованої англійської мови [Текст] : автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.02 / Вячеслав Миколайович Александров; наук. кер. Л. М. Черноватий; Південноукр. держ. пед. ун-т ім. К. Д. Ушинського. – Одеса, 2009. – 21 с.
Abstract: Дисертацію присвячено дослідженню проблеми інтенсивного навчання інженерів професійно-орієнтованої англійської мови. Обґрунтовано перспективність інтенсивної поетапно-концентричної моделі для забезпечення корпоративного навчання. Аргументовано необхідність вивчення специфіки діяльності конкретного виробництва для створення максимально однорідних груп інженерів за рівнями володіння мовою та приналежністю до відповідних відділів з метою реалізації потенціалу інтенсивної форми навчання; визначено його цілі, принципи організації та зміст методики. Диссертация посвящена изучению проблемы интенсивного обучения инженеров, выявлению психолого-педагогических условий интенсивного обучения и разработке методики интенсивного обучения инженеров профессионально-ориентированному английскому языку. Обоснована перспективность модели интенсивного корпоративного обучения с поэтапно-концентрической организацией учебного процесса. Аргументирована необходимость изучения специфики производственной деятельности отделов конкретного предприятия для создания максимально однородных групп инженеров с учетом уровня владения английским языком, а также принадлежностью к отделам, объединенных совместной производственной деятельностью. The thesis deals with a research into the development of the model of intensive teaching professionally oriented English to engineers. The potential of the stage-concentric approach within the corporate framework to sustain such model has been substantiated. The author argues for the need to take into account the nature of the specific enterprise subdivisions’ operation while distributing engineers among academic groups to provide for the latter uniformity concerning the engineers’ language command and affiliation with the purpose to realize the full potential of the intensive approach. The latter’s aims, principles and subject-matter have been specified.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/1520
Appears in Collections:Автореферати

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Александров Вячеслав Миколайович.aref.pdf250.89 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.