Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/14937
Title: Критерії та показники оцінювання музично-виконавського самоконтролю у майбутніх учителів музики
Other Titles: Criteria and indicators of evaluation of musicalperforming self-control in the future music teachers
Authors: Грінченко, Алла Миколаївна
Grinchenko, Alla Mykolaivna
Keywords: музично-виконавський самоконтроль
компонентна структура
критеріальний апарат
критерії оцінювання
майбутні вчителя музики
musical-performing self-control
component structure
criterial apparatus
evaluation criteria
future music teacher
Issue Date: 2017
Publisher: Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди
Citation: Грінченко А. М. Критерії та показники оцінювання музично-виконавського самоконтролю у майбутніх учителів музики / А. М. Грінченко // Актуальні питання мистецької освіти та виховання. - 2017. - Вип. 1. - С. 115-122.
Abstract: У статті уточнена сутність поняття музично-виконавського самоконтролю. Подається системна компонентна модель процесу формування музично-виконавського самоконтролю. Відповідно до компонентної структури обґрунтовано критеріальний апарат, який здійснює оцінювання сформованості самоконтролю майбутніх учителів музики за допомогою таких критеріїв: когнітивно-перцептивного, художньо-інтенціонального, техніко-мобілізаційного. Продемонстровано, що показники означених критеріїв відповідають елементам компонентних блоків. The article clarifies the essence of the concept of musical-performing self-control. The system component model of the process of formation of musical-performing self-control is presented. In accordance with the component structure a criterial apparatus is developed that evaluates the formation of self-control of the future music teachers. Musical-performing self-control is the professional quality of a music teacher, which is characterized by a reflexive attitude, an adequate self-esteem, adjusting our capabilities to our own performance. Musical-performing self-control is a process that is carried out in a certain structural system which consists of three components and block elements. The first component is general-special, psychological-personal with two components: a block of mental qualities that provide the process of self-control; professional abilities that determine the quality of self-control.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/14937
Appears in Collections:Кафедра музично – інструментальної підготовки

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Grinchenko Alla Mykolaivna 2017.pdf726.33 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.