Please use this identifier to cite or link to this item:
dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/14937
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Грінченко, Алла Миколаївна | - |
dc.contributor.author | Grinchenko, Alla Mykolaivna | - |
dc.date.accessioned | 2022-05-18T10:37:45Z | - |
dc.date.available | 2022-05-18T10:37:45Z | - |
dc.date.issued | 2017 | - |
dc.identifier.citation | Грінченко А. М. Критерії та показники оцінювання музично-виконавського самоконтролю у майбутніх учителів музики / А. М. Грінченко // Актуальні питання мистецької освіти та виховання. - 2017. - Вип. 1. - С. 115-122. | uk |
dc.identifier.uri | dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/14937 | - |
dc.description.abstract | У статті уточнена сутність поняття музично-виконавського самоконтролю. Подається системна компонентна модель процесу формування музично-виконавського самоконтролю. Відповідно до компонентної структури обґрунтовано критеріальний апарат, який здійснює оцінювання сформованості самоконтролю майбутніх учителів музики за допомогою таких критеріїв: когнітивно-перцептивного, художньо-інтенціонального, техніко-мобілізаційного. Продемонстровано, що показники означених критеріїв відповідають елементам компонентних блоків. The article clarifies the essence of the concept of musical-performing self-control. The system component model of the process of formation of musical-performing self-control is presented. In accordance with the component structure a criterial apparatus is developed that evaluates the formation of self-control of the future music teachers. Musical-performing self-control is the professional quality of a music teacher, which is characterized by a reflexive attitude, an adequate self-esteem, adjusting our capabilities to our own performance. Musical-performing self-control is a process that is carried out in a certain structural system which consists of three components and block elements. The first component is general-special, psychological-personal with two components: a block of mental qualities that provide the process of self-control; professional abilities that determine the quality of self-control. | uk |
dc.language.iso | other | uk |
dc.publisher | Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди | uk |
dc.subject | музично-виконавський самоконтроль | uk |
dc.subject | компонентна структура | uk |
dc.subject | критеріальний апарат | uk |
dc.subject | критерії оцінювання | uk |
dc.subject | майбутні вчителя музики | uk |
dc.subject | musical-performing self-control | uk |
dc.subject | component structure | uk |
dc.subject | criterial apparatus | uk |
dc.subject | evaluation criteria | uk |
dc.subject | future music teacher | uk |
dc.title | Критерії та показники оцінювання музично-виконавського самоконтролю у майбутніх учителів музики | uk |
dc.title.alternative | Criteria and indicators of evaluation of musicalperforming self-control in the future music teachers | uk |
dc.type | Article | uk |
Appears in Collections: | Кафедра музично – інструментальної підготовки |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Grinchenko Alla Mykolaivna 2017.pdf | 726.33 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.