Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/14937
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorГрінченко, Алла Миколаївна-
dc.contributor.authorGrinchenko, Alla Mykolaivna-
dc.date.accessioned2022-05-18T10:37:45Z-
dc.date.available2022-05-18T10:37:45Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.citationГрінченко А. М. Критерії та показники оцінювання музично-виконавського самоконтролю у майбутніх учителів музики / А. М. Грінченко // Актуальні питання мистецької освіти та виховання. - 2017. - Вип. 1. - С. 115-122.uk
dc.identifier.uridspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/14937-
dc.description.abstractУ статті уточнена сутність поняття музично-виконавського самоконтролю. Подається системна компонентна модель процесу формування музично-виконавського самоконтролю. Відповідно до компонентної структури обґрунтовано критеріальний апарат, який здійснює оцінювання сформованості самоконтролю майбутніх учителів музики за допомогою таких критеріїв: когнітивно-перцептивного, художньо-інтенціонального, техніко-мобілізаційного. Продемонстровано, що показники означених критеріїв відповідають елементам компонентних блоків. The article clarifies the essence of the concept of musical-performing self-control. The system component model of the process of formation of musical-performing self-control is presented. In accordance with the component structure a criterial apparatus is developed that evaluates the formation of self-control of the future music teachers. Musical-performing self-control is the professional quality of a music teacher, which is characterized by a reflexive attitude, an adequate self-esteem, adjusting our capabilities to our own performance. Musical-performing self-control is a process that is carried out in a certain structural system which consists of three components and block elements. The first component is general-special, psychological-personal with two components: a block of mental qualities that provide the process of self-control; professional abilities that determine the quality of self-control.uk
dc.language.isootheruk
dc.publisherХарківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковородиuk
dc.subjectмузично-виконавський самоконтрольuk
dc.subjectкомпонентна структураuk
dc.subjectкритеріальний апаратuk
dc.subjectкритерії оцінюванняuk
dc.subjectмайбутні вчителя музикиuk
dc.subjectmusical-performing self-controluk
dc.subjectcomponent structureuk
dc.subjectcriterial apparatusuk
dc.subjectevaluation criteriauk
dc.subjectfuture music teacheruk
dc.titleКритерії та показники оцінювання музично-виконавського самоконтролю у майбутніх учителів музикиuk
dc.title.alternativeCriteria and indicators of evaluation of musicalperforming self-control in the future music teachersuk
dc.typeArticleuk
Appears in Collections:Кафедра музично – інструментальної підготовки

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Grinchenko Alla Mykolaivna 2017.pdf726.33 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.