Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/14776
Title: Формування професійної компетентності майбутніх учителів засобами ігрових технологій
Other Titles: Formation of professional competence of future teachers by means of game technologies
Authors: Бартєнєва, Ірина Олександрівна
Bartienieva, Iryna Oleksandrivna
Ноздрова, Оксана Павлівна
Nozdrova, Oksana Pavlivna
Keywords: навчальна дисципліна «Педагогіка»
розвиток творчого потенціалу
самореалізаційних можливостей студентів
професійна компетентність
academic discipline “Pedagogy”
interactive teaching methods
self-realization opportunities of students
development of creative potential
professional competence
Issue Date: 2021
Publisher: Причорноморський науково-дослідний інститут економіки та інновацій
Citation: Ноздрова О. П. Формування професійної компетентності майбутніх учителів засобами ігрових технологій / О. П. Ноздрова, І. О. Бартєнєва // Інноваційна педагогіка. - 2021. - Вип. 32(1). - С. 126-131.
Abstract: У статті охарактеризовано підготовчий етап літньої виховної практики студентів в дитячих оздоровчих таборах. Розкрито значення колективних творчих справ як фактору розвитку креативних здібностей студентів, особливості організації та проведення окремих форм роботи (квести, станційні ігри тощо). Проаналізовано досвід використання форм організації дозвілля дітей в умовах дитячого закладу оздоровлення та відпочинку. Обґрунтовано значення навчальної дисципліни «Методика виховної роботи в літньому таборі» для ґрунтовної навчально-організаційної підготовки майбутніх фахівців у закладах вищої освіти (ЗВО). The article considers the generally accepted provisions of modern pedagogy on the use of active teaching methods in the formation of professional competence of future teachers in the study of pedagogical disciplines. The study was conducted on the basis of a proven course of lectures, analysis of psychological and pedagogical literature and practice. The article reveals the content, organization and conduct of seminars on professional training of future professionals by means of interactive technologies. It is determined that the system of business, role-playing games is aimed at developing interest in pedagogical knowledge; formation of critical and analytical thinking in students; formation of future teachers of pedagogical culture.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/14776
Appears in Collections:Кафедра педагогіки

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Bartienieva Iryna Oleksandrivna .pdf247.28 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.