Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/14620
Title: Підготовка майбутніх вчителів до впровадження інклюзивної освіти в освітній простір нової української школи
Other Titles: Preparation of future teachers for the introduction of inclusive education in the educational space of the new Ukrainian school
Authors: Ноздрова, Оксана Павлівна
Nozdrova, Oksana Pavlivna
Keywords: інклюзивна освіта
підготовка майбутніх вчителів
успішність інклюзивного процесу
психологічний супровід
вимоги до педагога
співнавчання
методичні рекомендації
inclusive education
preparation of future teachers
success of inclusive process
psychological support
requirements for the teacher
methodical recommendations
co-teaching
Issue Date: 2019
Publisher: Причорноморський науково-дослідний інститут економіки та інновацій
Citation: Ноздрова О. П. Підготовка майбутніх вчителів до впровадження інклюзивної освіти в освітній простір нової української школи / О. П. Ноздрова // Інноваційна педагогіка: науковий журнал. - 2019. Вип.19. - Том 2. - С. 48-53.
Abstract: Статтю присвячено проблемі підготовки майбутніх педагогів загальноосвітніх шкіл до реалізації інклюзивної освіти дітей з обмеженими можливостями в умовах масової школи. Обгрунтовано, що це питання потребує розробки програм підвищення кваліфікації та психологічного супроводу учасників інклюзивного процесу. У статті піднімається питання про необхідність розробки методичних рекомендацій для динамічної оцінки параметрів процесу інклюзії в загальноосвітніх установах, одним із яких слід розглядати підготовку майбутнього вчителя до професійної діяльності в умовах інклюзії. The article is devoted to the problem of preparation of future teachers of secondary schools for realization of inclusive education of children with disabilities in the conditions of mainstream school. It has been substantiated that this issue requires the development of training programs and psychological support for the participants of the inclusive process. The article raises the question of the need to develop methodological recommendations for the dynamic assessment of the parameters of the process of inclusion in general education institutions, one of which should be to prepare the future teacher for professional activity in the conditions of inclusion.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/14620
Appears in Collections:Кафедра педагогіки

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Nozdrova Oksana Pavlivnа2019.pdf663.27 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.