Please use this identifier to cite or link to this item:
dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/14473
Title: | Дидактическая сущность интегрированного процесса обучения |
Other Titles: | Didactic essence of integrated educational process Дидактична сутність інтегрованого процесу навчання |
Authors: | Мартинова, Раїса Юріївна Мартынова, Раиса Юрьевна Martynova, Raisa Yuriivna |
Keywords: | интегрованный процесс обучения преемтсвенность в образовании интегрированное обучение принципы организации интегрированного обучения інтегрований процес навчання інтегроване навчання принципи організації інтегрованого навчання спадкоємність в освіті continuity in education integrated learning process integrated learning rinciples of organization of integrated learning |
Issue Date: | 2009 |
Publisher: | Державний заклад "Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського" |
Citation: | Мартынова Р. Ю. Дидактическая сущность интегрированного процесса обучения / Р. Ю. Мартынова // Наука і освіта. – 2009. – №10. – С. 197-203. |
Abstract: | В статье обосновывается актуальность интегрированного процесса обучения, определяется его дидактическая сущность, структура, принципы и этапы организации. Автор приходит к выводу о том, что усвоение основного предмета во взаимосвязи с информацией сопутствующих дисциплин формирует научное мировоззрение учащихся, обеспечивает целесообразность учебного процесса, стимулирует обучающихся к творческой деятельности и самостоятельному приобретению знаний из дополнительных к учебнику первоисточников. В статті обґрунтовується актуальність інтегрованого процесу навчання, визначається його дидактична сутність, структура, принципи і етапи організації. Автор приходить до висновку про те, що засвоєння основного предмету у взаємозв’язку з інформацією супутніх дисциплін формує науковий світогляд учнів, забезпечує доцільність навчального процесу, стимулює тих, хто навчається до творчої діяльності та самостійного придбання знань з додаткових до підручника першоджерел. The article focuses on actuality of integrated educational process; determines didactic essence, structure, principles and stages of its organization. The author arrives at the conclusion that mastering a major subject in connection with information of attendant subjects forms a scientific outlook of students, secures expediency of educational process, and stimulates students for creative activity and self-education through using additional materials to their textbooks. |
URI: | dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/14473 |
Appears in Collections: | 2009 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
R. Yu. Martynova 2009.pdf | 120.37 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.