Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/14473
Title: Дидактическая сущность интегрированного процесса обучения
Other Titles: Didactic essence of integrated educational process
Дидактична сутність інтегрованого процесу навчання
Authors: Мартинова, Раїса Юріївна
Мартынова, Раиса Юрьевна
Martynova, Raisa Yuriivna
Keywords: интегрованный процесс обучения
преемтсвенность в образовании
интегрированное обучение
принципы организации интегрированного обучения
інтегрований процес навчання
інтегроване навчання
принципи організації інтегрованого навчання
спадкоємність в освіті
continuity in education
integrated learning process
integrated learning
rinciples of organization of integrated learning
Issue Date: 2009
Publisher: Державний заклад "Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського"
Citation: Мартынова Р. Ю. Дидактическая сущность интегрированного процесса обучения / Р. Ю. Мартынова // Наука і освіта. – 2009. – №10. – С. 197-203.
Abstract: В статье обосновывается актуальность интегрированного процесса обучения, определяется его дидактическая сущность, структура, принципы и этапы организации. Автор приходит к выводу о том, что усвоение основного предмета во взаимосвязи с информацией сопутствующих дисциплин формирует научное мировоззрение учащихся, обеспечивает целесообразность учебного процесса, стимулирует обучающихся к творческой деятельности и самостоятельному приобретению знаний из дополнительных к учебнику первоисточников. В статті обґрунтовується актуальність інтегрованого процесу навчання, визначається його дидактична сутність, структура, принципи і етапи організації. Автор приходить до висновку про те, що засвоєння основного предмету у взаємозв’язку з інформацією супутніх дисциплін формує науковий світогляд учнів, забезпечує доцільність навчального процесу, стимулює тих, хто навчається до творчої діяльності та самостійного придбання знань з додаткових до підручника першоджерел. The article focuses on actuality of integrated educational process; determines didactic essence, structure, principles and stages of its organization. The author arrives at the conclusion that mastering a major subject in connection with information of attendant subjects forms a scientific outlook of students, secures expediency of educational process, and stimulates students for creative activity and self-education through using additional materials to their textbooks.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/14473
Appears in Collections:2009

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
R. Yu. Martynova 2009.pdf120.37 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.