Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/14473
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorМартинова, Раїса Юріївна-
dc.contributor.authorМартынова, Раиса Юрьевна-
dc.contributor.authorMartynova, Raisa Yuriivna-
dc.date.accessioned2022-04-07T13:42:08Z-
dc.date.available2022-04-07T13:42:08Z-
dc.date.issued2009-
dc.identifier.citationМартынова Р. Ю. Дидактическая сущность интегрированного процесса обучения / Р. Ю. Мартынова // Наука і освіта. – 2009. – №10. – С. 197-203.uk
dc.identifier.urihttp://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/14473-
dc.description.abstractВ статье обосновывается актуальность интегрированного процесса обучения, определяется его дидактическая сущность, структура, принципы и этапы организации. Автор приходит к выводу о том, что усвоение основного предмета во взаимосвязи с информацией сопутствующих дисциплин формирует научное мировоззрение учащихся, обеспечивает целесообразность учебного процесса, стимулирует обучающихся к творческой деятельности и самостоятельному приобретению знаний из дополнительных к учебнику первоисточников. В статті обґрунтовується актуальність інтегрованого процесу навчання, визначається його дидактична сутність, структура, принципи і етапи організації. Автор приходить до висновку про те, що засвоєння основного предмету у взаємозв’язку з інформацією супутніх дисциплін формує науковий світогляд учнів, забезпечує доцільність навчального процесу, стимулює тих, хто навчається до творчої діяльності та самостійного придбання знань з додаткових до підручника першоджерел. The article focuses on actuality of integrated educational process; determines didactic essence, structure, principles and stages of its organization. The author arrives at the conclusion that mastering a major subject in connection with information of attendant subjects forms a scientific outlook of students, secures expediency of educational process, and stimulates students for creative activity and self-education through using additional materials to their textbooks.uk
dc.language.isootheruk
dc.publisherДержавний заклад "Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського"uk
dc.subjectинтегрованный процесс обученияuk
dc.subjectпреемтсвенность в образованииuk
dc.subjectинтегрированное обучениеuk
dc.subjectпринципы организации интегрированного обученияuk
dc.subjectінтегрований процес навчанняuk
dc.subjectінтегроване навчанняuk
dc.subjectпринципи організації інтегрованого навчанняuk
dc.subjectспадкоємність в освітіuk
dc.subjectcontinuity in educationuk
dc.subjectintegrated learning processuk
dc.subjectintegrated learninguk
dc.subjectrinciples of organization of integrated learninguk
dc.titleДидактическая сущность интегрированного процесса обученияuk
dc.title.alternativeDidactic essence of integrated educational processuk
dc.title.alternativeДидактична сутність інтегрованого процесу навчанняuk
dc.typeArticleuk
Appears in Collections:2009

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
R. Yu. Martynova 2009.pdf120.37 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.