Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/14442
Title: Психолого-педагогічні умови управління якістю підготовки фахівців у вищій школі
Other Titles: Psychological and pedagogic conditions of managing the quality of training specialists at higher school
Authors: Борова, Т. А.
Borova, T. A.
Keywords: педагогічні умови управління
цінності
цілі
коучинг
принципи коучингу
pedagogical conditions of management
values
purposes
coaching
coaching principles
Issue Date: 2009
Publisher: Державний заклад "Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського"
Citation: Борова Т. А. Психолого-педагогічні умови управління якістю підготовки фахівців у вищій школі / Т. А. Борова // Наука і освіта. – 2009. – №10. – С. 109-113.
Abstract: У статті розглядаються педагогічні основи управління якістю підготовки фахівців у вищій школі та виокремлюються управлінські технології щодо їх формування. Зазначається, що професійний ріст викладача є однією з умов якості підготовки фахівців, а безпосередня увага до особистості студента, його цінностей та цілей є одним із шляхів підвищення ефективності роботи як викладача, так і студента. Висвітлюються сучасні підходи до цінностей, дається їх характеристика та особливості. Пропонується технологія коучингу, як одна із ефективних технологій управління людськими ресурсами. Визначаються основні принципи коучингу. Визначаються фактори впливу на якість підготовки майбутнього фахівця. The article analyzes pedagogical bases of managing the quality of training specialists at higher schools; ascertains managerial technologies of their development. It is assumed that teachers’ professional development is one of conditions of teaching quality; and immediate attention to student’s personality, their values and purposes is a way of overall performance increasing. The article analyzes modern approaches to values, suggests their characteristics and features. The coaching technology is considered to be a most effective technologies of managing human resources. The author ascertains some main coaching principles; determines factors of influence on the quality of training future specialist
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/14442
Appears in Collections:2009

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
T.A. Borova 2009.pdf107.92 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.