Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/14361
Title: Роль пізнавальної активності та мислення у формуванні самооцінки старших дошкільників
Other Titles: The role of cognitive activity and thinking in forming selfestimation of senior preschoolers
Authors: Олійник, О. О.
Keywords: адекватна самооцінка
пізнавальна активність
мисленнєві операції
аналіз
синтез
узагальнення
adequate self-estimation
cognitive activity
intellectual operations
analysis
generalization
synthesis
Issue Date: 2009
Publisher: Державний заклад "Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського"
Citation: Олійник О. О. Роль пізнавальної активності та мислення у формуванні самооцінки старших дошкільників / О. О. Олійник // Наука і освіта. – 2009. – №8. – С. 217-220.
Abstract: У статті представлено результати емпіричного дослідження пізнавальної активності та мисленнєвих операцій синтезу, аналізу, узагальнення. Проаналізовано вплив зазначених явищ на формування адекватної самооцінки в дітей старшого дошкільного віку. The article presents some results of empiric investigation of cognitive activity and intellectual operations of synthesis, analysis, generalization. The author analyzes influence of these phenomena on forming adequate self-estimation of senior preschoolers.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/14361
Appears in Collections:2009

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
O.O. Oliynyk 2009.pdf83.76 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.