Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/14361
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorОлійник, О. О.-
dc.date.accessioned2022-03-31T09:44:46Z-
dc.date.available2022-03-31T09:44:46Z-
dc.date.issued2009-
dc.identifier.citationОлійник О. О. Роль пізнавальної активності та мислення у формуванні самооцінки старших дошкільників / О. О. Олійник // Наука і освіта. – 2009. – №8. – С. 217-220.uk
dc.identifier.uridspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/14361-
dc.description.abstractУ статті представлено результати емпіричного дослідження пізнавальної активності та мисленнєвих операцій синтезу, аналізу, узагальнення. Проаналізовано вплив зазначених явищ на формування адекватної самооцінки в дітей старшого дошкільного віку. The article presents some results of empiric investigation of cognitive activity and intellectual operations of synthesis, analysis, generalization. The author analyzes influence of these phenomena on forming adequate self-estimation of senior preschoolers.uk
dc.language.isootheruk
dc.publisherДержавний заклад "Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського"uk
dc.subjectадекватна самооцінкаuk
dc.subjectпізнавальна активністьuk
dc.subjectмисленнєві операціїuk
dc.subjectаналізuk
dc.subjectсинтезuk
dc.subjectузагальненняuk
dc.subjectadequate self-estimationuk
dc.subjectcognitive activityuk
dc.subjectintellectual operationsuk
dc.subjectanalysisuk
dc.subjectgeneralizationuk
dc.subjectsynthesisuk
dc.titleРоль пізнавальної активності та мислення у формуванні самооцінки старших дошкільниківuk
dc.title.alternativeThe role of cognitive activity and thinking in forming selfestimation of senior preschoolersuk
dc.typeArticleuk
Appears in Collections:2009

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
O.O. Oliynyk 2009.pdf83.76 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.