Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/1433
Title: Формування педагогічної самоефективності майбутніх учителів музики
Other Titles: Formation of the pedagogical self-efficacy of the future teachers of music
Authors: Кремешна, Тетяна Іванівна
Kremeshna, Tetyana Ivanivna
Keywords: самоефективність
педагогічна самоефективність
компетентність
рефлексивно-оцінне середовище
самооцінка
саморозвиток
емоційна усталеність
self-efficacy
pedagogical self-efficacy
competence
reflectively-valuable conditions
self-rating
emotional stability
Issue Date: 2008
Publisher: Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського
Citation: Кремешна, Т. І. Формування педагогічної самоефективності майбутніх учителів музики : автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.04 / Тетяна Іванівна Кремешна; наук. кер. А. Ф. Ліненко; Південноукр. держ. пед. ун-т ім. К. Д. Ушинського. – Одеса, 2008. – 20 с.
Abstract: У дисертації вперше досліджено проблему формування педагогічної самоефективності майбутніх учителів музики; науково обґрунтовано сутність і структуру педагогічної самоефективності; визначено критерії: мотиваційно-оцінний; когнітивно-операційний; емоційно-регулятивний та рівні сформованості педагогічної самоефективності майбутніх учителів музики; розроблено й експериментально апробовано модель організації та методичне забезпечення педагогічних умов формування професійної самоефективності майбутніх учителів музики, методику діагностики ефективності означеного процесу. In this dissertation firstly investigated the problem of forming the pedagogical self-efficacy of the future teachers of music; scientifically grounded the essence and structure of the pedagogical self-efficacy; the criteria are defined (1) motivationally-valuable;(2) cognitively-operational; (3) emotionally-regulated and the levels of the completion the pedagogical self-efficacy of the future teachers of music; the model of the organization and methodical provide with pedagogical conditions (actualization of the valuable treatment of the future teachers of music for seizing the pedagogical self-efficacy; creating the reflectively-valuable conditions during the process of teaching in the pedagogical college; organization of the self-completion of the future teachers of music in context of forming the professional self-efficacy) forming the professional self-efficacy of the future teachers of music, methodic of diagnostic the effectiveness of this process are developed and experimentally tested.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/1433
Appears in Collections:Автореферати

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Kremeshna.pdf207.75 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.