Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/1389
Title: Розвиток умінь самонавчання англійської мови студентів гуманітарних спеціальностей у процесі позааудиторної роботи
Other Titles: Developing English Language Self-learning Skills in Students of the Humanities in Out-of-class Work
Authors: Кордонова, Алла Вікторівна
Kordonova, Alla Victorivna
Keywords: самонавчання
іноземні мови
рефлексивна активність
творча активність
лінгводидактична модель
алгоритми методичних дій
автентичні тексти
тематичні доповіді
self-learning
foreign languages
reflexive activity
creative activity
linguo-didactic model
algorithms of methodical actions
authentic texts
thematic presentations
Issue Date: 2014
Publisher: Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського
Citation: Кордонова, А. В. Розвиток умінь самонавчання англійської мови студентів гуманітарних спеціальностей у процесі позааудиторної роботи [Текст] : дис. ... канд. пед. наук : 13.00.02 / Алла Вікторівна Кордонова; наук. кер. Р. Ю. Мартинова; ДЗ "Південноукр. нац. пед. ун-т ім. К. Д. Ушинського". – Одеса, 2014. – 216 с.
Abstract: У дисертаційному дослідженні уточнено сутність по-няття «іншомовне самонавчання» та встановлено його лін-гводидактичні особливості. Проведено аналіз методів роз-витку вмінь іншомовного самонавчання у вітчизняній та зарубіжній педагогіці. Обґрунтовано роль творчої і рефле-ксивної активності студентів у процесі іншомовного само-навчання. Виявлено види іншомовного самонавчання і спроектовано лінгводидактичні моделі їх реалізації. Розро-блено алгоритми методичних дій з розвитку вмінь самона-вчання англійської мови у процесах читання та письма й перевірено ефективність створеної методики. The thesis focuses on the problem of developing English language self-learning skills in students of the Humanities in out-of-class work. The concept «English Language Self-learning» has been defined; the linguo-didactic peculiarities of the process have been established; the methods of developing self-learning skills in foreign languages in domestic and foreign pedagogy have been analyzed; the role of the students’ creative and reflexive activities in the process under study has been proved; the kinds of foreign language self-learning have been specified; the linguo-didactic models of their realization have been elaborated; the algorithms of methodical actions for the development of the skills under study while reading and writing have been worked out; the effectiveness of the sug-gested methodology has been verified, practical recommenda-tions as for the development of English language self-learning skills in students of the Humanities in out-of-class work have been developed.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/1389
Appears in Collections:Дисертації

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Кордонова Алла Вікторівна.pdf1.23 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.