Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/1389
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Кордонова, Алла Вікторівна | - |
dc.contributor.author | Kordonova, Alla Victorivna | - |
dc.date.accessioned | 2019-01-29T12:37:23Z | - |
dc.date.available | 2019-01-29T12:37:23Z | - |
dc.date.issued | 2014 | - |
dc.identifier.citation | Кордонова, А. В. Розвиток умінь самонавчання англійської мови студентів гуманітарних спеціальностей у процесі позааудиторної роботи [Текст] : дис. ... канд. пед. наук : 13.00.02 / Алла Вікторівна Кордонова; наук. кер. Р. Ю. Мартинова; ДЗ "Південноукр. нац. пед. ун-т ім. К. Д. Ушинського". – Одеса, 2014. – 216 с. | uk |
dc.identifier.uri | http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/1389 | - |
dc.description.abstract | У дисертаційному дослідженні уточнено сутність по-няття «іншомовне самонавчання» та встановлено його лін-гводидактичні особливості. Проведено аналіз методів роз-витку вмінь іншомовного самонавчання у вітчизняній та зарубіжній педагогіці. Обґрунтовано роль творчої і рефле-ксивної активності студентів у процесі іншомовного само-навчання. Виявлено види іншомовного самонавчання і спроектовано лінгводидактичні моделі їх реалізації. Розро-блено алгоритми методичних дій з розвитку вмінь самона-вчання англійської мови у процесах читання та письма й перевірено ефективність створеної методики. The thesis focuses on the problem of developing English language self-learning skills in students of the Humanities in out-of-class work. The concept «English Language Self-learning» has been defined; the linguo-didactic peculiarities of the process have been established; the methods of developing self-learning skills in foreign languages in domestic and foreign pedagogy have been analyzed; the role of the students’ creative and reflexive activities in the process under study has been proved; the kinds of foreign language self-learning have been specified; the linguo-didactic models of their realization have been elaborated; the algorithms of methodical actions for the development of the skills under study while reading and writing have been worked out; the effectiveness of the sug-gested methodology has been verified, practical recommenda-tions as for the development of English language self-learning skills in students of the Humanities in out-of-class work have been developed. | uk |
dc.language.iso | other | uk |
dc.publisher | Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського | uk |
dc.subject | самонавчання | uk |
dc.subject | іноземні мови | uk |
dc.subject | рефлексивна активність | uk |
dc.subject | творча активність | uk |
dc.subject | лінгводидактична модель | uk |
dc.subject | алгоритми методичних дій | uk |
dc.subject | автентичні тексти | uk |
dc.subject | тематичні доповіді | uk |
dc.subject | self-learning | uk |
dc.subject | foreign languages | uk |
dc.subject | reflexive activity | uk |
dc.subject | creative activity | uk |
dc.subject | linguo-didactic model | uk |
dc.subject | algorithms of methodical actions | uk |
dc.subject | authentic texts | uk |
dc.subject | thematic presentations | uk |
dc.title | Розвиток умінь самонавчання англійської мови студентів гуманітарних спеціальностей у процесі позааудиторної роботи | uk |
dc.title.alternative | Developing English Language Self-learning Skills in Students of the Humanities in Out-of-class Work | uk |
dc.type | Thesis | uk |
Appears in Collections: | Дисертації |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Кордонова Алла Вікторівна.pdf | 1.23 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.