Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/13851
Title: Подготовка учителей начальных классов в условиях реформирования системы образования в Украине
Other Titles: Training primary school teachers in Ukrainein terms of reforming the system of education
Підготовка вчителів початкових класів в умовах реформування системи освіти в Україні
Authors: Скоробогатова, М. Р.
Keywords: подготовка учителей начальных классов
закономерности подготовки учителей
реформирование системы образования
европейский педагогический опыт
підготовка вчителів початкових класів
закономірності підготовки вчителів.
реформування системи освіти
європейський педагогічний досвід
training primary school teachers
laws of teacher training
reformation of education system
European teaching experience
Issue Date: 2010
Publisher: Державний заклад "Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського"
Citation: Скоробогатова М. Р. Підготовка вчителів початкових класів в умовах реформування системи освіти в Україні / М. Р. Скоробогатова // Наука і освіта. – 2010. – №7. – С. 228-232.
Abstract: В статье показана необходимость реформирования системы подготовки учителей начальных классов по исторически обусловленным направлениям: уровень престижа, качественно-образовательный уровень и политики в трудоустройстве молодых специалистов. Раскрыты отечественные и европейские особенности, которые могут оказать существенную помощь в решении проблем, а также закономерности, которые определяют развитие системы подготовки учителей начальных классов. У статті показана необхідність реформування системи підготовки вчителів початкових класів за історично обумовленими напрямами: рівень престижу, якісно-освітній рівень і політика в працевлаштуванні молодих фахівців. Розкрито вітчизняні і європейські особливості, які можуть надати істотну допомогу у вирішенні проблем, а також закономірності, які визначають розвиток системи підготовки вчителів початкових класів. The article shows necessity of reforming the system of training primary school teachers due to historically stipulated trends: the level of prestige, quality and educational level and employment policies for young specialists. The author describes national and European features which can provide substantial assistance in solving problems, as well as laws determining development of the systemof training primary school teachers.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/13851
Appears in Collections:2010

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
M.R. Skorobohatova.pdf80.69 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.