Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/1385
Title: Організація методичної роботи з вихователями дошкільних навчальних закладів
Other Titles: Teaching Work Management with Preschool Educators
Authors: Корнєєва, Оксана Леонідівна
Korneeva, Oksana Leonidivna
Keywords: організація методичної роботи
дошкільний навчальний заклад
організація методичної роботи з вихователями дошкільних навчальних закладів
професійно-методична компетентність вихователя
педагогічні умови
teaching work management
preschool establishment
teaching work management with preschool educators
preschool educators’ professional-teaching competency
pedagogical conditions
Issue Date: 2012
Publisher: Слов’янський державний педагогічний університет
Citation: Корнєєва, О. Л. Організація методичної роботи з вихователями дошкільних навчальних закладів [Текст] : дис. ... канд. пед. наук : 13.00.08 / Оксана Леонідівна Корнєєва; наук. кер. О. П. Аматьєва; Слов'ян. держ. пед. ун-т. – Слов'янськ, 2012. – 307 с.
Abstract: У дисертації науково обґрунтовано й експериментально перевірено модель і методику організації методичної роботи з вихователями дошкільних навчальних закладів що складається з чотирьох етапів (інформаційно-збагачувальний, продуктивно-діяльнісний, інноваційно-творчий, оцінно-рефлексивний). Розкрито сутність феномена «організація методичної роботи з вихователями дошкільних навчальних закладів» та його структуру. Розроблено критерії (професіоналізм, методична грамотність, рефлексивність), показники і схарактеризовано рівні ефективності організації методичної роботи з вихователями ДНЗ (елементарний, базовий, досконалий, новаторський). In the research the experimental model and methodology of teaching work management with preschool educators which embrace four consecutive stages (informative and enriching, productive and active, innovative and creative, evaluative and reflexive) have been theoretically substantiated and practically elaborated. The content of the phenomenon “teaching work management with preschool educators” and its structure have been defined. The evaluative criteria (professionalism, teaching competence, reflexiveness), indicators and levels of effectiveness of teaching work management with preschool educators (elementary, basic, sufficient, advanced) have been determined.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/1385
Appears in Collections:Дисертації

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Корнєєва Оксана Леонідівна.pdf9.46 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.