Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/13614
Title: Динаміка зміни психофізіологічного стану підлітків 13-16 років протягом навчального року
Other Titles: Dynamics of changes in psycho-physiological stateof 13-16-year-old teenagers duringan academic year
Authors: Воропаєв, Д. С.
Voropaiev, D.
Keywords: психофізіологічний стан підлітків
адаптація
навчальні навантаження
psycho-physiologicalstate of teenagers,
adaptation
academic loading
Issue Date: 2010
Publisher: Державний заклад "Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського"
Citation: Воропаєв Д. С. Динаміка зміни психофізіологічного стану підлітків 13-16 років протягом навчального року / Д. С. Воропаєв // // Наука і освіта. – 2010. – №6. – С. 52-55.
Abstract: Розглядаються особливості психофізіологічного стану підлітків на початку, у середині та кінці навчального року. Відмічається адаптація організму підлітка до навчальних навантажень в середині року, що підтверджують найвищі показники середнього, вище за середній та високого рівнів компонентів психофізіологічного стану підлітків. The article analyzes psycho-physiological state of teenagers at the beginning, middle and at the end of an academic year. It points out adaptation of teenager’s organism for educational curriculum in the middle of the year, which is proved by the highest indices of average, high average and high levels of components of teenagers’ psycho-physiologicalstate.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/13614
Appears in Collections:2010

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
D. S. Voropayev 2010.pdf82.22 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.