Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/13509
Title: Reformation and practice of the task - based teaching model of Chinese
Other Titles: Реформування та практика моделі навчання китайської мови на основі завдань
Authors: Zhang Yabing
Keywords: Chinese as a foreign language
task- based
teaching mode
китайська мова як іноземна
завдання
модель навчання
Issue Date: 2017
Publisher: South Ukrainian National Pedagogical University named after K. D. Ushynsky, Harbin : Harbin E ngineering Univer
Citation: Zhang Yabing Reformation and practice of the task - based teaching model of Chinese / Zhang Yabing // Modern vectors of science and education development in China and Ukraine (中国与乌克兰科学及教 育前沿研究): International annual journal. – Odessa : South Ukrainian National Pedagogical University named after K. D. Ushynsky, Harbin : Harbin Engineering University, 2017. – Issue 3. – Р. 130-138.
Abstract: In the recent years, the task- based teaching method has been gradually penetrating the field of teaching Chinese as a foreign language, which is bound to require us to rethink the traditional teaching mode. A brief review on the disadvantages of the traditional Chinese teaching mode is represented in the article. On the basis of grasping the characteristics of teaching Chinese as a foreign language. The author gives recommendations how to distance lessons from foreign advanced teaching ideas. The task - based teaching model of Chinese as a foreign language is specified. Some means which facilitate promotion of the reformation of teaching Chinese as a foreign language are singled out. В останні роки метод навчання, орієнтований на завдання, поступово проникає в поле викладання китайської мови як іноземної, що неодмінно зажадає від нас переосмислення традиційного способу навчання. У статті представлено короткий огляд недоліків традиційного китайського способу навчання. На основі осягнення особливостей викладання китайської мови як іноземної. Автор дає рекомендації, як відмежувати уроки від зарубіжних передових педагогічних ідей. Уточнено модель навчання китайської мови як іноземної на основі завдань. Виокремлено деякі засоби, які сприяють реформуванню викладання китайської мови як іноземної.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/13509
Appears in Collections:2017

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Zhang Yabing.pdf5.92 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.