Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/12965
Title: Чинники специфіки праці у ґенезі емоційного вигоряння педагога
Other Titles: Factors of specificity of work in the genesis of emotional burnout of a teacher
Authors: Чебикіна, Т. М.
Жогно, Юрій Петрович
Жогно, Юрий Петрович
Zhogno, Yurij Petrovych
Keywords: робочий стрес
специфіка педагогічної праці
емоційне вигоряння
working stress
specificity of pedagogical labor
emotional burn-out
Issue Date: 2010
Publisher: Державний заклад «Південноукраїнський національний університет імені К. Д. Ушинського»
Citation: Чебикіна Т. М. Чинники специфіки праці у ґенезі емоційного вигоряння педагога / Т. М. Чебикіна, Ю. П. Жогно //
Abstract: Статтю присвячено підсумкам констатувального експерименту, сфокусованого на так званих "факторах специфіки праці" розвитку й виникнення феномена вигоряння педагога. Проаналізовано значущі взаємозв'язки рівня робочого стресу з різними характеристиками педагогів, серед яких виділена основна, суб'єктивно значуща для педагога – поведінка дітей з ознаками дезадаптації. The article demonstrates results of establishing experiment focused on the so-called "factors of labor specificity" of development and appearance of such phenomenon as teacher’s burn-out. It analyzes meaningful intercommunications of the level of working stress and different teachers’ features among which there is determined a basic one, subjectively meaningful for a teacher - conduct of children with the signs of school disadaptation.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/12965
Appears in Collections:2010

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
T.M. Chebykina.pdf131.92 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.