Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/12965
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorЧебикіна, Т. М.-
dc.contributor.authorЖогно, Юрій Петрович-
dc.contributor.authorZhogno, Yurij Petrovych-
dc.date.accessioned2021-10-27T11:52:31Z-
dc.date.available2021-10-27T11:52:31Z-
dc.date.issued2010-
dc.identifier.citationЧебикіна Т. М. Чинники специфіки праці у ґенезі емоційного вигоряння педагога / Т. М. Чебикіна, Ю. П. Жогно //uk
dc.identifier.uridspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/12965-
dc.description.abstractСтаттю присвячено підсумкам констатувального експерименту, сфокусованого на так званих "факторах специфіки праці" розвитку й виникнення феномена вигоряння педагога. Проаналізовано значущі взаємозв'язки рівня робочого стресу з різними характеристиками педагогів, серед яких виділена основна, суб'єктивно значуща для педагога – поведінка дітей з ознаками дезадаптації. The article demonstrates results of establishing experiment focused on the so-called "factors of labor specificity" of development and appearance of such phenomenon as teacher’s burn-out. It analyzes meaningful intercommunications of the level of working stress and different teachers’ features among which there is determined a basic one, subjectively meaningful for a teacher - conduct of children with the signs of school disadaptation.uk
dc.language.isootheruk
dc.publisherДержавний заклад «Південноукраїнський національний університет імені К. Д. Ушинського»uk
dc.subjectробочий стресuk
dc.subjectспецифіка педагогічної праціuk
dc.subjectемоційне вигорянняuk
dc.subjectworking stressuk
dc.subjectspecificity of pedagogical laboruk
dc.subjectemotional burn-outuk
dc.titleЧинники специфіки праці у ґенезі емоційного вигоряння педагогаuk
dc.title.alternativeFactors of specificity of work in the genesis of emotional burnout of a teacheruk
dc.typeArticleuk
Appears in Collections:2010

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
T.M. Chebykina.pdf131.92 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.