Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/12961
Title: Особенности замещения квазипотребности у детей олигофренов
Other Titles: Особливості заміщення квазипотребності у дітей олігофренів
Features of quasi-need replacement in children with oligophrenia
Authors: Тепляков, Николай Николаевич
Тепляков, Микола Миколайович
Tepliakov, Mykola
Тихонов, Р. В.
Keywords: личность
детличность
дети олигофрены
казипотребность
замещающая деятельность
особистість
психологическое развитие ребенки
квазіпотреба
діти олігофрени
personality
психологічний розвиток дитини
oligophrenic children
quasi-demand
substituting activity
psychological development of child
Issue Date: 2010
Publisher: Державний заклад «Південноукраїнський національний університет імені К. Д. Ушинського»
Citation: Тепляков Н. Н. Особенности замещения квазипотребности у детей олигофренов / Н. Н. Тепляков, Р. В. Тихонов // Наука і освіта. - 2010. - №4-5. - С. 44-48.
Abstract: В статье представлены результаты экспериментального исследования замещающей деятельности по реализации квазипотребности (напряжения) у школьников общеобразовательной школы и у школьников-олигофренов специальной общеобразовательной школы – интерната I-II ступеней для умственно отсталых детей-сирот и детей лишенных родительского попечения. В результате проведенного экспериментального исследования было выявлено, что деятельность замещения у умственно отсталыхдетей и у нормальныхдетей имеет существенные качественные отличия. У статті представлені результати експериментального дослідження заміщаючої діяльності з реалізації квазіпотреби (напруги) у школярів загальноосвітньої школи і у школярів-олігофренів спеціальної загальноосвітньої школи – інтернату I-II ступенів для розумово відсталих дітей-сиріт і дітей позбавлених батьківського піклування. В результаті проведеного експериментального дослідження було виявлено, що діяльність заміщення у розумово відсталих дітей і в нормальних дітей має істотні якісні відмінності. The article presents some results of experimental research on substituting activity on realization of psychical tension of pupils of comprehensive school and oligophrenic pupils of special comprehensive school – a boarding-school of the I-II stages for mentally retarded children-orphans and children deprived of paternal care. The results of the conducted experimental research reveal that substituting activity of mentally retarded children and of normal ones has substantial qualitative differences.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/12961
Appears in Collections:2010

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
N.N. Teplyakov, R.V. Tykhonov.pdf98.98 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.