Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/12961
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorТепляков, Николай Николаевич-
dc.contributor.authorТепляков, Микола Миколайович-
dc.contributor.authorTepliakov, Mykola-
dc.contributor.authorТихонов, Р. В.-
dc.date.accessioned2021-10-27T11:17:57Z-
dc.date.available2021-10-27T11:17:57Z-
dc.date.issued2010-
dc.identifier.citationТепляков Н. Н. Особенности замещения квазипотребности у детей олигофренов / Н. Н. Тепляков, Р. В. Тихонов // Наука і освіта. - 2010. - №4-5. - С. 44-48.uk
dc.identifier.uridspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/12961-
dc.description.abstractВ статье представлены результаты экспериментального исследования замещающей деятельности по реализации квазипотребности (напряжения) у школьников общеобразовательной школы и у школьников-олигофренов специальной общеобразовательной школы – интерната I-II ступеней для умственно отсталых детей-сирот и детей лишенных родительского попечения. В результате проведенного экспериментального исследования было выявлено, что деятельность замещения у умственно отсталыхдетей и у нормальныхдетей имеет существенные качественные отличия. У статті представлені результати експериментального дослідження заміщаючої діяльності з реалізації квазіпотреби (напруги) у школярів загальноосвітньої школи і у школярів-олігофренів спеціальної загальноосвітньої школи – інтернату I-II ступенів для розумово відсталих дітей-сиріт і дітей позбавлених батьківського піклування. В результаті проведеного експериментального дослідження було виявлено, що діяльність заміщення у розумово відсталих дітей і в нормальних дітей має істотні якісні відмінності. The article presents some results of experimental research on substituting activity on realization of psychical tension of pupils of comprehensive school and oligophrenic pupils of special comprehensive school – a boarding-school of the I-II stages for mentally retarded children-orphans and children deprived of paternal care. The results of the conducted experimental research reveal that substituting activity of mentally retarded children and of normal ones has substantial qualitative differences.uk
dc.language.isootheruk
dc.publisherДержавний заклад «Південноукраїнський національний університет імені К. Д. Ушинського»uk
dc.subjectличностьuk
dc.subjectдетличностьuk
dc.subjectдети олигофреныuk
dc.subjectказипотребностьuk
dc.subjectзамещающая деятельностьuk
dc.subjectособистістьuk
dc.subjectпсихологическое развитие ребенкиuk
dc.subjectквазіпотребаuk
dc.subjectдіти олігофрениuk
dc.subjectpersonalityuk
dc.subjectпсихологічний розвиток дитиниuk
dc.subjectoligophrenic childrenuk
dc.subjectquasi-demanduk
dc.subjectsubstituting activityuk
dc.subjectpsychological development of childuk
dc.titleОсобенности замещения квазипотребности у детей олигофреновuk
dc.title.alternativeОсобливості заміщення квазипотребності у дітей олігофренівuk
dc.title.alternativeFeatures of quasi-need replacement in children with oligophreniauk
dc.typeArticleuk
Appears in Collections:2010

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
N.N. Teplyakov, R.V. Tykhonov.pdf98.98 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.