Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/12725
Title: Пропедевтика типових помилок як метод навчання співу студентів педагогічних університетів
Other Titles: Propaedeutics of typical mistakes as a method of teaching singing to pedagogical students universities
Authors: Кьон, Наталя Георгіївна
Koehn, Natalya Georgiivna
Keywords: запобігання педагогічних помилок
навчання співу
студенти педагогічного унверситету
пропедевтична компетентність
викладацька діяльність
prevention of pedagogical mistakes
learning to sing
students of pedagogical university
propedevtychna kompetentnistʹ propaedeutic competence
teaching activities
Issue Date: 2018
Publisher: Wyższa Szkoła Biznesu – National-Louis University Nowy Sacz, Poland
Citation: Кьон Н. Г. Пропедевтика типових помилок як метод навчання співу студентів педагогічних університетів / Н. Г. Кьон // Scientific Research Priorities : theoretical and practical value: Proceedings of the International Scientific and Practical Conference 26th-29th of June 2018. V. 2. - Р. 90-92.
Abstract: Ефективним методом запобігання педагогічних помилок, яких припускаються викладачі-початківці, є аналіз, узагальнення, типологізація типових недоліків та розроблена на засадах цих даних методика їх пропедевтики. У основі створення методики пропедевтики (propaideio з грецької – випереджати) лежать уявлення по те, що продуктивність діяльності підвищується за умов здатності особистості до передбачення наслідків своїх дій та здатності уникнути можливих недоліків своєї діяльності. Отже, застосування методики пропедевтики у галузі вокальної освіти має спрямовуватись на те, щоб мінімізувати педагогічні помилки і тим самим досягти оптимального результату за більш короткий час і з більш якісними характеристиками. An effective method of preventing pedagogical mistakes beginning teachers, there is an analysis, generalization, typology of typical shortcomings and developed on the basis of these data the technique of their propaedeutics. The basis for creating a method of propaedeutics (propaideio from the Greek - ahead) lie the idea that productivity is activity increases under the conditions of the individual's ability to predict the consequences of their actions and abilities avoid possible shortcomings of their activities. Thus, the application of the method of propaedeutics in in the field of vocal education should be aimed at in order to minimize pedagogical errors and thus achieve optimal results in a shorter time and with better characteristics.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/12725
Appears in Collections:Кафедра теорії музики і вокалу

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Koehn Natalya Georgiivna 2018.pdf216.86 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.