Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/12336
Title: Особливості розвитку Я-концепції майбутніх учителів початкових класів
Other Titles: Features of the development of the self-concept of future primary school teachers
Authors: Пеньковська, Н. М.
Keywords: Я-концепція
самозвіт
студенти
I-concept
self-report
students
Issue Date: 2011
Publisher: Державний заклад «Південноукраїнський національний університет імені К. Д. Ушинського»
Citation: Пеньковська Н. М. Особливості розвитку Я-концепції майбутніх учителів початкових класів / Н. М. Пеньковська // Наука і освіта : наук.-практ. журнал. – 2011. – № 11 Спецвип.: "Актуальні проблеми рекреаційної психології дитинства". – С. 120-124.
Abstract: У статті розкрито аспекти вивчення особливостей розвитку Я-концепції у майбутніх вчителів початкових класів. Розкрито поняття Я-концепції та різницю між Я-концепцією та самозвітом. Представлено порівняльний аналіз особливостей розвитку Я-концепції майбутніх вчителів початкових класів на різних етапах навчання. The article reveals aspects of studying the peculiarities of the development of self-concept in future primary school teachers. The concept of self-concept and the difference between self-concept and self-report are revealed. A comparative analysis of the peculiarities of the development of the self-concept of future primary school teachers at different stages of education is presented.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/12336
Appears in Collections:2011

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Penkovskaya N. 2011.pdf371.13 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.