Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/12258
Title: Деякі особливості продуктивного мислення молодшого школяра
Authors: Іванова, Т. П.
Мазилова, Г. Б.
Keywords: розвивальне навчання
проблемна ситуація
креативність
Issue Date: 2010
Publisher: Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського»
Citation: Іванова Т. П. Деякі особливості продуктивного мислення молодшого школяра / Т. П. Іванова, Г. Б. Мазилова // Наука і освіта : наук. - практ. журнал. – 2010. – №10. – C. 185-191.
Abstract: Розвивальне навчання в молодшому шкільному віці в першу чергу орієнтовано на розвиток продуктивного мислення. Програма, що складається з комплексу завдань-вправ, поданих в ігровій формі, націлена на навчання молодшого школяра вмінню аналізувати проблемну ситуацію й проявляти новоутворення: креативность у рішенні завдань. Запропонований формувальний експеримент у підсумку підвищує об'єктивні інтелектуальні показники. Progressive training at junior school age is first of all oriented at development of productive thinking. Our program comprising a set of tasks-exercises given in the form of games is aimed at developing a junior pupil’s ability of analyzing a problem situation and manifesting such a new formation as creativity in solving problems. The conducted forming experiment increases objective intellectual indices of a pupil, in particular the level of development of logic operations, verbal and non-verbal intellect, which are so necessary at a secondary school.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/12258
Appears in Collections:2010

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Ivanova, G.B. Mazylova.pdf143.47 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.