Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/12120
Назва: Використання планшетного комп’ютера на уроках фізичної культури як чинник соціалізації учнівської молоді
Інші назви: Using tablet pc at physical training lessons as a factor of student socialization
Автори: Качан, О. А.
Пристинський, В. М.
Ключові слова: information and communication technologies
socialization
tablet computer
Physical Training lesson
students
інформаційно-комунікаційні технології
соціалізація
планшетний комп’ютер
урок фізичної культури
учнівська молодь
Дата публікації: 2014
Видавництво: Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського»
Бібліографічний опис: Качан О. А. Використання планшетного комп’ютера на уроках фізичної культури як чинник соціалізації учнівської молоді / О. А. Качан, В. М. Пристинський // Наука і освіта. - 2014. - № 4. - С. 78-82.
Короткий огляд (реферат): Представлено практичний досвід впровадження інформаційно-комунікаційних технологій в діяльності вчителя фізичної культури. Наведено переваги використання планшетного комп’ютера при підготовці до уроку, в ході уроку та по закінченні уроку фізичної культури. The article deals with the application of tablet personal computers during Physical Training lessons. We use a tab let PC to provide operational psycho-pedagogical accompaniment of students’ activity in the process of their prepara tion to lessons, during lessons and after them. During the preparation to the lesson, using the Internet abilities and dif ferent computer programs (for example, Anatronica 3D), we make allowances in electronic plan-summary of a lesson, taking modern tendencies in the theory and methodology of physical training of student youth into account, make physical materials for presentations. Application of a tablet PC in the educational process of Physical training of a student is relevant and efficient, because it combines the opportunities of a TV set, a videocassette recorder, a textbook, plans of lessons, i.e. it is compact and operational storage of necessary didactical information for a teacher. Application of com puter tests and tasks during a lesson allows a teacher to obtain objective information about digestion of educational ma terial and to correct the task complexity depending on the level of motor preparedness of every student. It is very impor tant for a student to obtain objective results of the performed motor task and to see his own mistakes. Thus, modern opportunities of computer hardware allow a teacher together with students really enjoy the process of cognition their own physical and motor abilities.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/12120
Розташовується у зібраннях:2014

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Kachan, V. N. Prystyns’kyi.pdf655.63 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.