Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/12120
Title: Використання планшетного комп’ютера на уроках фізичної культури як чинник соціалізації учнівської молоді
Other Titles: Using tablet pc at physical training lessons as a factor of student socialization
Authors: Качан, О. А.
Пристинський, В. М.
Keywords: information and communication technologies
socialization
tablet computer
Physical Training lesson
students
інформаційно-комунікаційні технології
соціалізація
планшетний комп’ютер
урок фізичної культури
учнівська молодь
Issue Date: 2014
Publisher: Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського»
Citation: Качан О. А. Використання планшетного комп’ютера на уроках фізичної культури як чинник соціалізації учнівської молоді / О. А. Качан, В. М. Пристинський // Наука і освіта. - 2014. - № 4. - С. 78-82.
Abstract: Представлено практичний досвід впровадження інформаційно-комунікаційних технологій в діяльності вчителя фізичної культури. Наведено переваги використання планшетного комп’ютера при підготовці до уроку, в ході уроку та по закінченні уроку фізичної культури. The article deals with the application of tablet personal computers during Physical Training lessons. We use a tab let PC to provide operational psycho-pedagogical accompaniment of students’ activity in the process of their prepara tion to lessons, during lessons and after them. During the preparation to the lesson, using the Internet abilities and dif ferent computer programs (for example, Anatronica 3D), we make allowances in electronic plan-summary of a lesson, taking modern tendencies in the theory and methodology of physical training of student youth into account, make physical materials for presentations. Application of a tablet PC in the educational process of Physical training of a student is relevant and efficient, because it combines the opportunities of a TV set, a videocassette recorder, a textbook, plans of lessons, i.e. it is compact and operational storage of necessary didactical information for a teacher. Application of com puter tests and tasks during a lesson allows a teacher to obtain objective information about digestion of educational ma terial and to correct the task complexity depending on the level of motor preparedness of every student. It is very impor tant for a student to obtain objective results of the performed motor task and to see his own mistakes. Thus, modern opportunities of computer hardware allow a teacher together with students really enjoy the process of cognition their own physical and motor abilities.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/12120
Appears in Collections:2014

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Kachan, V. N. Prystyns’kyi.pdf655.63 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.