Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/1177
Title: Формування інформаційної культури майбутніх учителів англійської мови
Other Titles: Developing information culture of Future English Teachers
Authors: Лук'янченко, Ірина Олегівна
Lukyanchenko, Iryna Olegivna
Keywords: інформаційна культура
інформаційна культура майбутнього вчителя англійської мови
система вправ
педагогічні умови
information culture
information culture of a future English teacher
a system of exercises
pedagogical factors
experimental model
Issue Date: 2008
Publisher: Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського
Citation: Лук'янченко, І. О. Формування інформаційної культури майбутніх учителів англійської мови [Текст] : дис. ... канд. пед. наук : 13.00.02 / Ірина Олегівна Лук'янченко; наук. кер. С. В. Боднар; Південноукр. держ. пед. ун-т ім. К. Д. Ушинського. – Одеса, 2009. – 293 с.
Abstract: Дисертаційну роботу присвячено дослідженню проблеми формування інформаційної культури майбутніх учителів англійської мови. У дисертації уточнено сутність понять «інформаційна культура», «інформаційна компетенція», «інформаційні вміння»; досліджено сутність і структуру феномену «інформаційна культура вчителя англійської мови», визначено критерії, показники, схарактеризовано рівні сформованості інформаційної культури в майбутніх учителів англійської мови; виявлено педагогічні умови, що сприяють підвищенню ефективності формування інформаційної культури майбутніх учителів англійської мови; розроблено й апробовано експериментальну модель, систему вправ і методику реалізації педагогічних умов формування інформаційної культури майбутніх учителів англійської мови в процесі професійної підготовки. The research focuses on the problem of developing information culture of future English teachers. There has been analysed the essence of the terms «information culture», «information competence», «information skills». The contents and the structure of the phenomenon «information culture of an English teacher», its criteria, indicators and the levels of developing information culture of future English teachers have been revealed. The pedagogical factors aimed at the effective work on forming information culture of future English teachers have been defined. The experimental model, the system of exercises and the methodological issues how to implement the pedagogical factors of developing information culture of future English teachers into the process of the professional teachers’ training have been worked out and practically elaborated.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/1177
Appears in Collections:Дисертації

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Лук’янченко Ірина Олегівна.pdf3.41 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.