Please use this identifier to cite or link to this item:
dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/11756
Title: | Культура речи учителя |
Other Titles: | Культура мови вчителя Teacher's language culture |
Authors: | Авраменко, Богдана Володимирівна Авраменко, Богдана Владимировна Avramenko, Bohdana Volodymyrivna |
Keywords: | культура речи лингвистические навыки и знания педагогическое мастерство культура мови лінгвістичні навички та знання педагогічна майстерність language culture linguistic skills and knowledge pedagogical skills |
Issue Date: | 2011 |
Publisher: | Державний заклад «Південноукраїнський національний університет імені К. Д. Ушинського» |
Citation: | Авраменко Б. В. Культура речи учителя If the item h / Б. В. Авраменко // Наука і освіта : наук.-практ. журнал. – 2011. – №8. – С. 8-11. |
Abstract: | Статья посвящена проблеме разъяснения понятия "культура речи учителя". Автор делает попытку конкретизировать и уточнить его, выявляет нормы и структуру понятия. Сосредотачивает особое внимание на основных компонентах культуры речи учителя: профессиональном, психологическом и риторическом. Статтю присвячено проблемі роз'яснення поняття "культура мовлення вчителя". Автор робить спробу конкретизувати і уточнити його, виявляє норми і структуру поняття. Зосереджує особливу увагу на основних компонентах культури мовлення вчителя: професійному, психологічному і риторичному. The article is devoted to the problem of explaining the concept of "teacher speech culture". The author makes an attempt concretize and clarify it, reveals the norms and structure of the concept. Focuses on the main components of the teacher's speech culture: professional, psychological and rhetorical. |
URI: | dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/11756 |
Appears in Collections: | 2011 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Avramenko Bohdana Volodymyrivna 2011.pdf | 112.41 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.